Systeem lijkt te werken maar ketel gaat niet aan (Intergas Kompakt HRE)

Opties
MwK
MwK
november 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Hallo, ik heb Tado geïnstalleerd in mijn huis met vloerverwarming beneden en radiatoren boven (configuratie volgens optie 3 op de Tado-site). Ik heb een nieuwe Intergas Kompakt HRE 36/60. Alles lijkt te werken, echter de ketel gaat niet aan bij een warmtevraag. Ik zie de LED op de draadloze ontvanger knipperen, maar zoals gezegd geen reactie van de ketel. Het probleem lijkt dus te zitten in de verbinding tussen draadloze ontvanger en ketel. Wat kan ik doen?
De helpdesk heeft al op afstand de draadloze ontvanger en de bedrade thermostaat (aangesloten op de zoneklep van de vloerverwarming) opnieuw opgestart maar zonder resultaat. En nu wacht ik al een dag op een volgende reactie dus ik hoop dat hier iemand raad weet….

Antwoorden

  • MwK
    Opties
    Aanvullende vraag: ik overweeg om in de tussentijd de oude thermostaat terug te hangen (het wordt hier inmiddels aardig fris in huis), maar ik vraag me nu af hoe ik de instellingen die ik in mijn ketel heb gewijzigd moet terugzetten (en of dat wel nodig is)…
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Doorloop de configuratie dmv de website https://tado.com/start

  • MwK
    Opties

    Als ik daar naartoe ga en inlog, kom ik in de zelfde interface als de app, klopt dat? Waar moet dan de configuratie staan?

    Ik heb de installatie dmv van de app gedaan, dus alle stappen voor de afzonderlijke apparaten doorlopen.

  • MwK
    Opties

    p.s.: zijn de installatie-instructies voor gebruikers (dus niet installateurs) ook ergens integraal te vinden? Dus zonder dat ik 100x moet doorklikken als ik nog eens iets wil nakijken?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee volgens mij niet. Maar je moet begrijpen dat als onderdeel van die site niet alleen je instructies getoond worden maar ook de boel geconfigureerd wordt. Dus alleen afdrukken zou niet werken.

  • MwK
    Opties
    Helder, maar in mijn beleving heb ik dat dus gedaan en zou alles geconfigureerd moeten zijn zoals beschreven.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja zou moeten, maar toch heb je een fout gemaakt! Anders zou het werken. Ik heb ook die ketel en hier werkt het.

  • MwK
    Opties
    Dus wat moet ik dan opnieuw configureren? De draadloze ontvanger? Ik heb die stappen al meerdere keren doorlopen maar wil het best nog een keer doen.
  • MwK
    Opties
    Is mijn aanname juist dat als de draadloze ontvanger zélf reageert op de warmtevraag, het dus niet in de installatie van de draadloze temperatuursensor, de radiatorknoppen of de bedrade thermostaat (bij de zoneklep van de vloerverwarming) zit. Als ik bijv in de app de vloerverwarming probeer aan te zetten hoor ik een klik bij de zoneklep, dus die verbinding werkt.
  • MwK
    Opties
    Heb nogmaals alle stappen van de configuratie (van de draadloze ontvanger) doorlopen. Met hetzelfde resultaat, de ketel reageert niet. Ik kan nog een andere kabel regelen en die proberen, maar eigenlijk lijkt dat me niet voor de hand liggen.
  • Andreplusplus
    Opties

    Als je bij de drl ontvanger de twee draadjes verbindt, moet de ketel gaan loeien. Zo niet, dan is de kabel niet ok, of de aansluiting op ketel+instelling niet goed.

    Anders ziu ik adviseren: verwijder alles uit app. Begin met tievoegen bridge, dan extensiekit, dan thermostaat en dan de rest.

    Beste is dat vanuit de app of via tado.com/start te doen. Kan eigenlijk niet missen.

  • MwK
    Opties
    Kabel is in orde. Volgens de helpdesk is mijn draadloze ontvanger niet goed, ze willen hem vervangen. Echter ik kocht deze van iemand over en nu zit ik 2 dagen buiten de 24 maanden…. Ik hoop op enige coulance van Tado hierin. Zo niet dan kan ik de oplossing van Andreplusplus nog proberen om alles te verwijderen en opnieuw te installeren.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Altijd een beetje jammer als vraagstellers wel allerlei vragen hebben maar niet het hele verhaal vertellen...

  • MwK
    Opties
    Ik ben blij dat het voor jou allemaal zo klaar als een klontje is, maar ik doe dit als leek voor het eerst….
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je kunt zeggen van Tado wat je wilt, maar de installatie handleidingen zijn super duidelijk. Als je via de app doet en alle stappen uitvoert, dan werkt het meteen
  • Andreplusplus
    Opties

    Of er is iets stuk, of je zit op de bridge van de buren (LOL). Maar inderdaad, even een half uurtje nauwkeurig de instructies volgen en dan lukt het 90% van de mensen. Liever je tijd daar aan besteden dan hier 1-regelige berichten achter te laten.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    @MwK ik heb het er niet over of je een leek bent en het voor het eerst doet, maar dat je "Echter ik kocht deze van iemand over en nu zit ik 2 dagen buiten de 24 maanden…." niet meteen gezegd hebt maar pas nadat wij, er toch vanuit gaande dat het een fonkelnieuwe set zou zijn die het zou moeten doen, het bos in gestuurd waren met "ik heb het geinstalleerd en nou werkt het niet, wat kan dat zijn".