Gesloten zoneregelaar zorgt voor storing cv ketel

Opties
Hallo, ik heb een woning met vloerverwarming en 2 radiatoren. Op de radiatoren heb ik 2 tado knoppen en de vloerverwarming is voorzien van een zoneklep. Zodra mijn zoneregelaar sluit en ik maar 1 radiator laat draaien doet mijn cv ketel niks meer. Zodra ik 2 radiatoren of alleen de vloerverwarming aan heb staan doet die het weer.

Zie mijn lelijke tekening: https://ibb.co/bgMz2fG

Graag hoor ik wat ik anders zou moeten doen

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    Dus thermostaat en zoneklep aansturing in woonkamer. Radiatorknop 1 in kamer1 en knop 2 in kamer2?

    Kamer1 en kamer2 hebben de thermostaat als zoneregelaar? Of als je een draadloze ontvanger hebt, dat is dan de zoneregelaar voor alle kamers.

    Heb je een bypass minimaal 6 meter van de ketel vandaan? Of kun je ervoor zorgen dat er ergens altijd een radiator open staat?

  • miko23
    Opties
    Hi Andre, klopt inderdaad.

    - 2 tado radiatorknoppen
    - 1 tado thermostaat (stuurt zoneklep vloerverwarming aan)
    - 1 tado draadloze ontvanger (zoneregelaar van bovenstaanden)

    Afstanden
    cv naar radiator1: 5 meter
    radiator1 naar vloerverwarming: 3 meter
    radiator1 naar radiator2: 10 meter

    Ik heb geen radiatoren die ik continu open kan laten, het zijn er maar 2.
    Als ik het goed begrijp zou ik dus eventueel een bypass moeten maken tussen radiator1 naar vloerverwarming. Klopt dit?
    Is het dan erg dat ik de bypass maak tussen radiator1 en vloerverwarming voor de convector
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De bypass maak je niet van een radiator naar een vloerverwarming, maar van de aanvoer naar de retour buis.

    Liefst zo ver mogelijk van de ketel maar als dat niet kan dan kun je hem zelfs bij de ketel maken, wel zonde van je gas.

  • miko23
    Opties
    Hi Rob, ik bedoel ook “tussen” radiator1 en vloerverwarming in van aanvoer naar retour.