Thermostaat (het apparaatje zelf) wordt heel heet, waardoor temperatuur niet klopt (29 graden)

Opties
Eelcovl
Eelcovl
november 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Hallo,

Gisteren heb ik de slimme thermostaat geïnstalleerd. Alles werkte, echter werd de thermostaat zelf zo warm dat de temperatuur alleen maar opliep. Als ik de thermostaat los aan zet (dus niet gekoppeld aan de wandplaat) dan wordt hij niet warm, alleen als ik hem aan de muur vastmaak. Ik heb nu mijn oude Atag One Zone weer teruggehangen op dezelfde plek, daar heb ik geen problemen mee.

Iemand enig idee hoe dat zou kunnen?

Groeten Eelco

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    Je bedoelt dat het apparaatje zelf heel warm wordt? En hij werkt nog wel? Kun je in de app bijv display laten knipperen of temp veranderen, en laat de thermostaat dat ook kort zien?

    Of is de muur wellicht warm? Wat geeft de thermostaat zelf aan voor temp - hoger dan ingesteld neem ik aan, en toch wordt er nog steeds verwarmd? Want als de thermostaat warm is, zal die self toch ook een hoge temperatuur meten en dan juist te weinig verwarmen.

  • Eelcovl
    Opties
    Ja het apparaat zelf wordt heel warm nadat ik hem aan de muur vastmaak. Ik kan in de app wel alles, kan hem ook Hi laten zeggen etc. Maar hij verwarmt dan inderdaad niet omdat hij denkt dat het 29 graden binnen is (dat geeft hij aan). De muur is niet warm, hij hangt op dezelfde plek als mijn oude Atag One Zone, die heb ik nu weer gemonteerd en heb daar geen problemen mee.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan heb je ofwel iets verschrikkelijk fout gedaan bij het aansluiten, ofwel hij is defect. Maar ik denk het eerste want het is een batterijgevoed apparaat dus dat kan uit zichzelf nooit heel lang zo warm worden.

    Je hebt hem toch wel geinstalleerd volgens de wizard op https://tado.com/start en niet "even alles aangesloten en de juiste D code erin gezet volgens de handleiding voor professionele installateurs"???

  • Andreplusplus
    Opties
    Worden batterijen ook warm? Zitten ze misschien niet goed?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het zou kunnen zijn dat hij eerst een thermostaat had die via de kabel gevoed wordt en waarvoor een voedingskastje bij de ketel zit (tussen de ketel en de kabel naar de thermostaat). Of misschien in geval van een bij de ketel horende thermostaat zet de ketel zelf wel spanning op de kabel, wat je dan uit kunt schakelen.

    Afijn als hij het via https://tado.com/start gedaan had dan was er wel een aanwijzing voorbij gekomen hoe dit op te lossen.

  • Eelcovl
    Opties

    Bedankt voor jullie reacties!

    De batterijen zitten gewoon goed, de warmte komt pas na het aansluiten op de draadjes. Nu heb ik het vermoeden dat het is wat Rob zegt, dat de Atag ketel de thermostaat voedt via de kabel waardoor er teveel stroom doorkomt voor de Tado. Dit is echter bij de wizard niet naar voren gekomen :)

    Ik zal op zoek gaan hoe de spanning op de kabel uitgeschakeld/verlaagd kan worden.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Dit is echter bij de wizard niet naar voren gekomen"

    Heb je het nu over de app of heb je die website https://tado.com/start geprobeerd op je computer?

    En heb je daarbij het type thermostaat opgegeven wat je had?

  • Eelcovl
    Opties

    Ik ben via de site op mijn computer naar de juiste thermostaat gegaan:


  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ok dan klopt wellicht die entry niet in de database... ik zou er bij support over gaan klagen dan.

    En misschien ondertussen gaan zoeken in Atag handboeken.