Badkamer apart regelen van de woonkamer

Opties

Hallo alwetenden

Ik heb een Tado thermostaat in de woonkamer en normale radiatorknoppen die open staan en een slimme Tado radiatorknop in de badkamer.

Ik heb in de app alles zo ingesteld dat de woonkamer 's nachts 15 graden is en overdag (de gehele dag) 18 graden.

De badkamer hetzelfde alleen tussen 07:00 en 08:00 uur gaat de badkamer naar 21 graden.

Alles werkt, behalve dat de woonkamer ook elke ochtend warm wordt terwijl dat niet de bedoeling is.

Als ik de badkamer uit de zone-regelaar haal gaat de verwarming 's morgens helemaal niet aan. Niet in de woonkamer en niet in de badkamer.

De apparaten zeggen dat ze goed geïnstalleerd zijn

Wie weet wat ik fout doe en kan dit simpel uitleggen? Alvast dank

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dat de woonkamer warm wordt als de badkamer om warmte vraagt is normaal en logisch. De radiatorkranen beneden staan open dus worden warm zodra de badkamer warmte vraagt aan de ketel. Om dat te voorkomen moeten de radiatoren beneden ook voorzien worden van Tado knoppen.
    Het tweede punt is vreemd.
  • Andreplusplus
    Opties
    tweede punt is ook logisch: onafhankelijk (dus geen zoneregelaar) betekent dat de ketel niet wordt aangestuurd, slechts de knop gaat open in badkamer. Maar ja, nergens warmtevraag dus stroomt er geen heet water door.