wat en welke systeem heb ik nodig

Opties

Hi,

Mijn warmtevoorzieningen wordt geleverd via stadsverwarming, ik overweeg een slimme draadloze WI FI systeem te aanschaffen, ondanks dat ik verschillende informatie heb gelezen, heb ik nog steeds onbeantwoorde vragen, zoals wat heb ik voor nodig?

Mijn situatie:

                         Oud Honeywell beraad thermostaat naar de stadsverwarming uitlaatklep

cv-gedeelte, 5 radiatoren met gecombineerde inlaat/uitlaat kraan en thermostatisch kraan van Honeywell (20 jaar oud) - 2 radiatoren met gescheiden in /uitlaat en dezelfde thermostatisch kranen – 1 vloer convectorput, zonder thermostatisch kraan.

🙄 Vragen: 

Stadsverwarming klep werkt niet goed – welke moet ik kopen die goed kan werken met Tado systeem, rekening houden met water uitgifte voor de cv-gedeelte, water toelevering uit stadsverwarming Central, temperatuur afhankelijk is.

Moet ik temperatuursensoren aanschaffen of is door de WIFI gestuurd kraan niet nodig, elke kamer heeft een radiator.

Moet een sensor voor de convectorput + thermostaatkraan? In deze kamer komt de WIFI-thermostaat te staan

Alvast bedankt

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Ik zou de klep laten vervangen door de stadsvw leverancier.

    En verder

    En tado werkt niet met wifi (alleen voor de app) maar met radiosignalen naar de bridge, en die is verbonden met internet via de router.

    Je hebt in principe geen temp sensoren nodig, de knoppen meten zelf de temperatuur van de ruimte. Alleen als de plek van de knop zodanig is dat deze te warm (ingebouwd) of te koud (op de tocht) is, kun je temp sensoren toevoegen. Maar begin eerst zonder.

    Als er heet water door de CV circuleert, dan wordt de convecter ws. warm, ook als dat niet de bedoeling is. Dan moet je die kunnen afsluiten (met een slimme knop) en die kan sowieso niet goed de temp van de kamer meten, dus is die afhankelijk van een de thermostaat in dezelfde ruimte (en als het een andere ruimte is dan een extra temp sensor)