Nefit Topline 70 en MBC5

Opties

Ik zou Tado willen installeren in een verengingsgebouw. Daar staat een Nefit Topline 70 die wordt aangestuurd door een MBC5; Installatie is weersafhankelijk. Kan dat? Waar moet ik rekening mee houden?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik zou het niet doen! Tado is daar niet voor gemaakt.

  • Probi
    Opties

    Bedankt voor de tip. Maar nu sturen we met weekklok en radiatorknoppen. En dat is geen succes met meerdere gebruikers. En ketel maar draaien 😂💶.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Helaas heeft Tado geen voorzieningen voor meerdere gebruikers.... dwz alle gebruikers die je toegang geeft zijn volledige admin van het systeem. Dat betekent dus dat iedereen alles kan aanpassen en verpesten.

  • Probi
    Probi
    december 2022 aangepast
    Opties

    Excuus, mijn opmerking was voor meerderlei uitleg vatbaar. Ik bedoelde dat nu iedereen aan de radiatorknoppen zit. En weekklok ook openstaat als er een keer niemand is. Dus met Tado centraal aansturen door beheerder is de bedoeling.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar als het systeem moet weten of er wel of geen mensen ter plekke zijn dan moet je die mensen toegang geven (zodat ze hun app kunnen activeren) en daarmee maak je ze meteen full admin. Dus kunnen ze je schema's aanpassen, knoppen verwijderen, ruimtes anders indelen, nieuwe gebruikers uitnodigen en ook toegang geven tot het systeem, enz.

    Dat is wellicht nog toelaatbaar in een gezin waarin papa kan zeggen "hier moeten jullie vanaf blijven!" maar in een verenigingsgebouw gaat dat niet werken lijkt me.

  • Andreplusplus
    Opties

    Laten we uitgaan van het beste in de mensen, en dat alle verenigingsleden ook graag willen dat de energierekening voor de club behapbaar blijft.

    Mijn eerste vraag is, MCB5 is een cascaderegelaar voor 1-6 ketels. Heb je 1 ketel? (En even tussendoor een Topline uit 2006-2009? Dan moet de brander preventief vervangen worden, sinds 2017 is er een inruilactie van Nefit hiervoor - zie de Bosch/Nefit site voor meer informatie).

    Het is in ieder geval een ketel/ketels uit het Prof segment, en tado is daar niet voor bedoeld. Maar in theorie kan het wel werken: 1 ketel, 1 tado thermostaat, met een matchend protocol, bij voorkeur OpenTherm. Maar klonkt wel veelgevraagd van tado.