Meer slimme thermometers in een zaal

Opties

Ik heb in een verenigingsgebouw een grote zaal die je in een voor- (3 radiatoren) en achterzaal ( 4 radiatoren) kunt splitsen. Denk eraan om slimme thermometers te gebruiken. Hoe doe ik dat? 1 in voorzaal en 1 in achterzaal? Of nog 1 thermometer plaatsen waar alle radiatoren onder hangen?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dat kan wel met Tado.
    Par zaal één draadloze thermostaat. Bij de cv een draadloze ontvanger. Op de radiatoren een Tado knop.
    Per zaal de betreffende thermostaat instellen als temperatuur opnemer.
    Per apparaat de draadloze ontvanger instellen als zoneregelaar.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    december 2022 aangepast
    Opties
    Per zaal een draadloze temperatuursensor bedoel je zeker? Dat is wat anders dan een draadloze thermostaat.

    En dan per kamer de draadloze ontvanger instellen als zone regelaar, niet per apparaat
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Douwe,
    De temperatuur sensor is een uitgeklede bedrade thermostaat.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2022 aangepast
    Opties

    @Probi 1 bedrade thermostaat of een draadloze thermostaat en ontvanger (een van die opties is er waarschijnlijk al) met 3 raditatorknoppen in “voorzaal” plaatsen, een ruimte “achterzaal maken” en die krijgt 4 knoppen en de thermostaat als zoneregelaar.

    Als geen van de knoppen in de achterzaal op een geschikte plek zit om een goede temperatuur te meten, kun je overwegen een slimme draadloze thermostaat toe te voegen en die op een andere plek te hangen in de achterzaal. Anders kun je gewoon de juiste knop als meettoestel aanwijzen.

    Verder zou ik alle knoppen op kinderslot zetten 😜 en als je de extra thermometer hebt, die ook (als dat kan, weet ik niet zeker)

    Als de ruimte groot is (radiatoren > 8 meter van de bridge) kun je verbindingsproblemen verwachten.