Tado smart bedraad v3

Opties
Nandosie
Nandosie
december 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Hallo allemaal,

Sinds een week heb ik een Tado en deze geprobeerd aan te sluiten doormiddel van OT. Maar helaas niet gelukt en ik zie niet zo snel waarom.

Voorheen had ik een anna die op aan / uit aangesloten was. Handleiding van mijn ketel gepakt ( remeha quinta 28c ) op het 24 polige aansluitblok kabel 3/4 omgezet naar 1/2 op de tado aangesloten op plus en min en in het menu D01 geselecteerd. Helaas nog niet het gewenste resultaat.wat doe ik fout?

Voor nu werkt t wel maar nu heb ik gewoon de no en com port gepakt en op de ketel terug gezet naar 3 en 4 alleen vind ik t toch jammer dat opentherm niet bruikbaar is.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Dat is de enige juiste manier om het zonder problemen voor elkaar te krijgen

  • Nandosie
    Opties
    Helaas, bedankt voor de tip in ieder geval maar deze handleiding heb ik al doorgenomen. En ben geen steek verder gekomen, als iemand nog iets weet hoor ik t graag. Anders ga ik deze troep maar gewoon terug sturen
  • Andreplusplus
    Opties

    De halve wereld lukt het wel, dus wat kan het zijn? Wellicht heb je een unieke situatie?

    Aansluitingen in principe goed: 1+2 en + en - op de thermostaat (welke aan welke maakt niet uit). En config=D01 ook. Daarna wel even de ketel, gereset?

  • Nandosie
    Opties
    Naja die reset kan ik nog proberen, ookal heb ik natuurlijk bij het switchen van de draadjes op de klem de ketel van het stroom gehad neem aan dat dat ook een vorm van "resetten" is. Tado zelf is ook niet bepaald behulpzaam hierin. Die zeggen zoek maar een professional ;D meerdere cv bedrijven gebeld helaas nieuwe klanten hebben simpelweg pech en er is pas tijd rond april / mei