Verschillende temperatuur en vochtigheid op 2 gsm's...?

Opties

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Misschien dat de vraag al eerder voorbij gekomen is...???

Afgelopen week de Tado thermostaat, de bedrade versie binnen gekregen. Maar voor het issue maakt dit (bedraad/niet bedraad) niet uit lijkt me. De installatie en koppeling met de Bridge was snel gelukt. De Tado App op zowel de gsm van mijn vrouw als van mij gezet. Daarna zijn 1 kamer (waar de thermostaat is, de huiskamer) en 2 gebruikers gedefinieerd.

Ik wilde eerst kijken wat het apparaat deed. Dus nog niet als thermostaat in gebruik, maar los om te kijken hoe e.e.a. werkte. Meteen viel al op dat beide gsm's een verschillende temperatuur en vochtigheid aangaven. Ook na langere tijd blijven er verschillen, zelfs als de gsm's een uur naast elkaar liggen. De gemeten temperatuur kan zo 0,2 - 0,7 grd verschillen en bij de vochtigheid zag ik 5 a 7% verschil. Hoe kan dit?


Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het scherm is niet realtime, de data wordt alleen opgehaald als je het scherm opent. Je zou op beide telefoons de app moeten sluiten en dan tegelijkertijd het scherm openen.