Vloerverwarming BG met radiatoren 1e

Opties
Hallo ik heb op de BG vloerverwarming als hoofd verwarming en op de 1e radiatoren met Tado slimme radiator knoppen alleen is nu het geval dat als ik warmte vraag heb bij 1 van de radiatoren ook mijn vloerverwarming meedraait en wil dit apart gaan aansluiten met een Honeywell zoneklep en de Tado draadloze ontvanger mijn vraag is dan ook is de draadloze ontvanger modulerend? Of alleen aan/uit ik heb deze opstelling gehad maar werkte voor geen meter ketel ging hierdoor giga pendelen hier was de draadloze ontvanger op aan/uit ingesteld en werd de Badkamer radiator gebruikt als bypass. ook geprobeerd een Tado slimme radiator knop in de aanvoer leiding vlak voor de verdeler te plaatsen ook dit werkte niet de radiator knop ging niet altijd helemaal open waardoor ook toen de ketel weer ging pendelen

Weet dus op dit moment niet hoe ik het voor elkaar ga krijgen dat ik al mijn ruimtes apart ga regelen zonder dat het gaat pendelen met als gevolg hoger gasverbruik

Hoop dat jullie hierbij kunnen helpen

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    klep kun je alleen in relaismode (aan/uit) sturen.
    Als je ketel gaat pendelen of in storing schiet, dan is retourwater ws te heet, of drukverschil te hoog. Je hebt een bypass nodig of een radiator(tje) die altijd open staat.
  • hello
    Opties
    Ik snap dat je de klep alleen aan/uit kan sturen is namelijk alleen open/dicht doen van de klep

    Maar blijft de ketel wel modulerend met de draadloze ontvanger ? Of veranderd dit ook naar aan/uit ketel sturing

    En wat ik raar vind is dat nu alles perfect werkt
    Maar zodra ik een zoneklep monteer de ketel gaat pendelen terwijl er niets veranderd behalve een open en dicht klep ertussen (zoneklep)