Water temperatuur te laag

Opties
Waarom regelt mij modulerende thermostaat de ketel temperatuur niet hoger dan 50 graden.
De ketel temp staat op 75 graden.
Het gevolg id dat de kamer er 3 uur over doet om van 15 naar 18.5 te komen.
Ik heb de tado pro app geinstalleerd en via meneu mijn temperatuur verhoogd naar 70 graden.
Maar de ketel blijft op 50 staat.
Wie heeft dit probleem ook?
Met mijn oude thermostaat was de kamer binnen 20 min op temperatuur

Antwoorden

  • rbroer
    Opties

    Ik heb hetzelfde probleem !

    Dat Tado systeem werkt nauwelijks.

    Tot nu toe enkele kleine kamers "verwarmt" tot 15 graden, en een kleine slaapkamer tot 17, dit lijkt te werken.

    Echter, de grote woonkamer kan ik niet eens fatsoenlijk verwarmen. Met een kamertemperatuur van rond de 20 graden, als ik het setpoint maximaal zet op 25 graden, gaat de ketel wel aan, maar begint zo met een aanvoer temp van 30 en die kruipt over 10 minuten naar 37, en uiteindelijk stop de cv ? De woonkamer temp zakt zelfs !

    WTF ? Met de standaard Atag WIZE thermostaat gaat ie heel snel naar 85 graden en is de woonkamer in no time warm. Instellingen op de ketel gechecked, maximum stooklijk, 85 graden, geen max vermogen limitaties.

    Ketel, Tado enzo allemaal uit en aangezet, tevergeefs.

    Vrees dat ik de 6 knoppen, bridge en thermostaat maar snel op Marktplaats moet zetten

  • Klinkt alsof er iets mis is met de instelling van je ketel of de aansluiting van Tado op je ketel.

  • Benbin
    Opties
    Instelling van de ketel is correct