Opnieuw instellen naar opentherm

kris13
kris13
december 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Hoi allemaal
Ik wil mijn systeem opnieuw configureren naar opentherm. Hij is nu gewoon aan gesloten en werkt perfect maar wil een opentherm module in mijn vaillant ketel inbouwen, maar vooralleer ik dit doe wil ik weten hoe ik mijn systeem opnieuw moet instellen ( 1x thermostaat met 7 knoppen en een draadloze tempsensor)
Het aansluiten zelf is geen probleem, dit is duidelijk. Het is enkel het opnieuw configureren wat niet duidelijk is.
Ik lees te veel tegenstrijdigheden online en geraak niet voorbij de bot bij Tado.
Iemand hier wat duidelijkheid over?
Dankjewel alvast

Antwoorden

  • Welke Vailiant ? Geen Ebus aanwezig ?

  • Dit is een ecotec plus vcw 306. Deze heeft standaard geen opentherm aansluiting. Ik kan hier een extra printplaatje voor inbouwen.. de VR33 van vaillant en dan ondertsteund deze ketel wel het opentherm protocol. Ik weet hoe ik dit allemaal moet aansluiten. Dus ook de draadjes op mijn tado verwisselen naar plus en min( volgens internet). Het probleem is enkel dat mijn tado nu gewoon aan/uit is geconfigureerd. De vraag is nu hoe herconfigureer ik nu naar opentherm ? Dus enkel software matig in de app bij tado. Gewoon opnieuw de installatie procedure in de app doorlopen? Is dit voldoende?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Installatie doorlopen en de 2 draadjes op de andere klemmetjes op de Tado thermostaat