Remeha ketel geeft H.00.81 storing - room temp missing

Zojuist heb ik mijn tado v3 bedraad proberen te installeren. Met de wizard ben ik hier succesvol door heen gelopen, echter mijn ketel (Remeha Calanta CW6) geeft een blokkering storing ‘ H.00.81 storing - room temp missing’.
Heeft iemand deze melding ook gehad? Wat doe ik fout? En hoe kan ik dit verhelpen. Wie kan mij helpen?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Begin even met een chat met de servicedesk....

  • Thanks, ga even kijken of ik mijn antwoord daar kan vinden
  • Ik heb hetzelfde probleem met een Remeha avanta 28c. Heb jij dit probleem nog kunnen oplossen?

  • Ik ben erg nieuwsgierig wat de oplossing was? Ik loop tegen het zelfde probleem aan... Dankjewel

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2023 aangepast
    Waarschijnlijk bedrading niet juist aan de ketel aangesloten.
    X6, 3 en 4 voor Opentherm, +/- op tado, in laten stellen door de wizard
  • Ik heb hem aangesloten op R-bus (zoals de wizzard aangeeft) in de Remeha CV. Er zit daarnaast nog BL en RL. X6, 3 en 4 zijn bij mijn CV niet aanwezig.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2023 aangepast
    Dan heb je geen Remeha Avanta ..c
  • Nee dat klopt! Ik heb een Calanta Ace net als de persoon die dit topic heeft aangemaakt. Dien ik op de wireless tado receiver de COM en NO poort te gebruiken of de plus en de min?
  • Aha, op ketel Rbus , op tado +/-
    Het beste is om de wizard de instellingen teaten dien, dus receiver verwijderen en opnieuw toevoegen.
  • De oplossing was de fabrieksinstelling op de cv ketel herstellen. Na het terugzetten van deze instellingen werd de tado gelijk herkend en verscheen er geen error meer! De aansluiting was reeds goed gedaan. R-bus op CV en + - op tado. Dankjewel