Tado altijd gewerkt, maar krijg nu het slimme schema niet meer aan.

Opties

Hoi,

Ik gebruik Tado al jaren en werkt altijd goed. Echter nu krijg ik het slimme schema niet goed meer aan. Ik stel het schema in maar als ik dan op 'schema gebruiken' druk dan gaat het terug naar de constante temperatuur. Heeft iemand een idee wat te doen?


Groet,


Lars

Reacties

  • SanderDO1975
    december 2022 aangepast
    Opties
    Hier ook issues met schema.
    In de ochtend start alles netjes in de middag geeft de termostaat 17 aan als ik er op klik en als ik dan in de app kijk staat daar 19 en meteen als ik kijk hoor ik de ketel aanslaan.
    Daarna werkt het weer tot de volgende dag in de middag.

    Dat is nu al een week het geval.

    Google home ziet alle ruimten ook als offline.
    Binnen google krijg ik tado niet meer aan de praat.
    Andere dingen Philips hue werken wel via google
    Heb ook de internet Bridge al uit gehad een tijd dan doet de app het ook niet meer dus er is connectieviteit maar om de een of andere reden werkt tado sinds een week niet meer (goed) icm google home


    HELP!!!
  • MickelMoen
    MickelMoen ✭✭
    december 2022 aangepast
    Opties

    Geen idee, wat het kan zijn, maar ik zou Google home e.d. Even en niet meer gebruiken.

    Wat ik in dat soort situaties doe, is vanaf de basis gaan controleren. Zaken resetten e.d. Beginnend met de bridge. Min of meer het hele systeem opnieuw installeren, alsof je het voor het eerst gaat gebruiken. Instellen middels de Tado app of via de website.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    @Larske ik zou even kijken of de status niet op afwezig staat. dan is het schema niet actief.

  • de_bigMaq
    de_bigMaq ✭✭
    december 2022 aangepast
    Opties

    Hier net ook een issue met het schema net. Uurtje geleden nieuwe schemas ingesteld, kwartier erna het huis verlaten, kreeg na 10 min bericht van de afwezigheidsmelder. Die dus toen ingeschakeld, bij mij gaat dan alles op 10 graden. Nu net weer binnen in een woning. De woonkamer heet opgestookt naar 21 volgens mijn weersensor. Toch zot. Terwijl de woonkamer op vast 17 graden is vast gelegd nu alweer twee uur geleden

    Naar mijn idee is dit een server probleem van Tado in de server afhandeling van opdrachten. Dit probleem is niet nieuw voor mij maar doet zich met keur en willekeur voor en. Misschien is er iemand hoe de schema werkt binnen het systeem. Voor de slechte lezer " dus niet hoe je als gebruiker het schema instelt wijzigt, maar hoe die zich gedraagt

  • Larske
    Opties

    bedankt Rob2, dat was m! het werkt weer