Tado offline in Google

Opties

Ineens werkt de Google Home <=> Tado integratie niet meer

Wanneer ik tegen Google zeg "hey Google, zet woonkamer op 19 graden" dan geeft Google nu als antwoord: Momenteel is Tado graden niet bereikbaar.

Open ik de google home app dan zijn alle kamers "offline" dus google heeft inderdaad moeite met het bereiken van Tado

Heb Tado al een keer opnieuw aan google gekoppeld, geen resultaat

Heb de internet bridge van Tado al een keer (geruime tijd) losgekoppeld, dan geeft de tado app ook aan dat er geen verbinding (meer) is maar dan opnieuw connecten doet de tado app wel weer tot leven komen, dus er is internet connectiviteit, maar Google home blijft maar aangeven dat de kamers "offline" zijn


Google kan wel prima de lampen (Philips hue) aanzetten dus ook Google heeft internet connectiviteit.



Iemand een idee hoe dit te fiksen heeft altijd prima gewerkt tot ergens vorige week.

Sinds die tijd werkt goolge niet meer samen met Tado :-(

En sinds die tijd moet ik ook elke middag weer het schema starten (Zo lijkt het)

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Er zijn al meer mensen met dit probleem gesignaleerd. Ik raad je aan contact op te nemen met de service desk
  • Roym
    Opties
    Iemand al een oplossing?
  • BasDeVries
    Opties

    Hier ok dit probleem. Als je de connectie van Tado in Google Home weg wilt gooien gaat dat ook niet. Dan kies je voor verwijderen in de home app, daarna wat je wil verwijderen, zoek je Tado, klk je daar op , moet je opnieuw koppelen en inloggen, dat gaat goed, maar verwijderd je connectie niet?! En alsnog werkt de link met Tado niet.

    Er klopt volgens mij iets niet bij Tado voor het Unlinken... je kan alleen maar linken..

    Tado... Kan je hier wat aan doen?! Thanx!

    Mvgr

    Bas

  • BasDeVries
    Opties
    Servicedesk heeft vooralsnog geen oplossing. Tado stuurt me naar google en google service stuurt me naar tado met de opmerking dat het een bekend probleem is en door de ontwikkelaar van tado met google integratie opgelost zou moeten worden. Langdurig verhaal zo...
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja en wat kunnen wij hier verder mee? Niet zo veel, anders dan beducht zijn om Google Home koppeling te installeren als we niet zeker weten of we dat wel willen.

  • BasDeVries
    Opties

    Na veel heen en weer en uitgebreide hulp van zowel Tado support als van Google Home support geen oplosing vanuit de servicedesks, dan maak maar een nieuw google account aan.....

    Toch is het nu opgelost omdat, zo bleek, mijn zoon in zijn Google home app het beheer bleek te hebben over de gekoppelde Tado devices. Je kan dus wel gezinsleden verwijderen uit google home, maar daarmee blijft het toch mogelijk dat je devices in de app blijft houden waar je niets mee kan. Dus bij mijn zoon's Home app de tado devices verwijderd, dat kon bij hem dus wel. Pas daarna kon ik zelf de offline tado devices ook uit mijn account verwijderen!

    Daarna heb ik ze weer toegevoegd en nu zijn ze weer online.

    Mocht het zo zijn dat je iemand anders in je gezin dus ook beheerder hebt gemaakt. Dan kan je ook tegen dit probleem aanlopen en check dan eerst of de andere beheerder de devices weg kan gooien. Ook al gebruiken ze de app niet meer, weer installeren en openen en kijken of de offline devices er bij staan en of je ze kan verwijderen onder hun account!

    Wil hierbij nog even mijn dank uitspreken voor het geduld van de servicedesk medewerkers. Die hebben echt hun best gedaan mij te helpen!!! Wel jammer dat deze oplossing niet in hun database stond.

  • Lichtendonk
    Opties

    Beste Bas,

    Jouw oplossing heeft ook voor mij gewerkt. Mijn vrouw is ook beheerder en ik heb bij haar Tado kunnen ontkoppelen en daarna ging het bij mij ook goed. Vervolgens heb ik Tado weer bij mij gekoppeld en alles is weer online. Je bent een held voor mij :-) Na maanden eindelijk de oplossing.

    Gr. Klaas