Foutmelding c62 op atag a285ec met vroeger brainz ot thermostaat

Opties
Net mijn tado aangesloten op mijn atag a285ec, maar deze blijft foutmelding c62 geven. Wat duid op een communicatiefout met de thermostaat.

Vroeger was hier een Brainz OT thermostaat op aangesloten. Dit werd voor de aankoop afgechecked met support en dit werd bevestigd dat dit moet werken.

Alle aansluitingen werkten perfect volgens de uitleg van tado. Procedure was identiek als door tado omschreven. Alles nog gechecked, double checked en triple checked, maar de c62 fout blijft op de ketel.

Graag advies wat ik moet doen.

Mvg,

Jos

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    4e keer checken of je de bedrading op ketel (zelfde als brainz) en tado (+ en -) hebt aangesloten. Of de tado inderdaad op Opentherm is ingesteld (D01) en of daarna de ketel uit en aan hebt gezet.
    Helpt dat niet, Begin opnieuw via tado.com/start met de installatie.
  • Jb1977
    Opties

    Bedankt voor de feedback, maar nog geen stap vooruit. Ook nog niets van tado zelf gehoord op mijn support case.

    Heb alles meerdere keren gedaan, kabels zitten goed. Staat ook op D01, ketel meerdere keren aan en uit, ketel gereset, ... Bij heraansluiten oude thermostaat ook onmiddelijk weer goed. Ben zelf IT'er dus, je kan erop vertrouwen dat het fysische echt wel ok is, ook wifi, ...

    Het probleem zit niet in het fysische, het is de thermostaat die de ATAG niet begrijpt of omgekeerd. ATAG ook gebeld, en bij ATAG zegt men zelf dat er een specifieke ATAG handshake binnen het OpenTherm protocol moeten worden gedaan. In hun ogen werkt enkel hun eigen OpenTherm thermostaat op de ketel. De vraag is nu enkel of Tado het ATAG specifieke in het OpenTherm protocol kan door één of andere firmware upgrade / setting, of niet.

  • Andreplusplus
    Opties
    Bijzonder verhaal van Atag. Want dan is het AtagTherm geworden, niet echt Open. Maw ik geloof er geen biet van. En er zijn er genoeg die Atag en tado prima hebben werken.
    Maar het moet gezegd, tado geeft wel aan compatibel met Atag te zijn (maar ja, zoveel typen) en in Pro app: "Geen bedradingsinstructies beschikbaar voor Atag A..."

    Maar zonder voorbehoud zegt de productkiezer "Compatibel met ATAG"
    zie https://support.tado.com/nl/articles/3387245-is-tado-compatibel-met-mijn-ketel