Extensie kit geïnstalleerd verbinding OK en even later geen verbinding meer

Opties

Hallo,

beschrijving van oorspronkelijke installatie:

Tado slimme thermostaat in woonkamer bedraad regelt alles.

Naar slimme radiator knoppen en Honeywell VC8615 zone klep in de aanvoer van de vloerverwarming.

Waarbij de ST naar temp sensor gaat en de extensie kit de ketel stuur.

alles on line vóór introductie ext Kit.

Thermostaat kabel van ketel X6 naar VC 8615 middels twee weg aansluitpunt.

daarna procedure van Tado gevolgd en de ext kit gekoppeld aan de Remeha avanta 28C op poort X6

EK wordt gepaird en verbinding is ok ( groen in app). De VC8615 zet de klep open en functioneert dus.

ik wil de ketel door een willekeurig kamer op warmte vraag te zetten en starten...en er gebeurt niets. kijken in de app blijkt de verbinding van de EX te zijn verbroken en wat ik ook probeer resetten etc. niets lijkt het te veranderen. ook is geen enkele radiatorknop in staat de ketel te starten.


vraag 1: klopt de configuratie of moet de kabel van de tweedraad aan sluiting naar de 3 punt aansluiting bij de VC8615? zo ja welke twee gebruiken?

vraag 2 hoe herstel ik de verbinding en krijg ik alles online.

de bridge heb ik meer centraal en recht opgezet. en om de verbinding wat te verbeteren de EK wat verder van de ketel geplaatst. maar dit had geen effect.


Met vriendelijke groet,


Frank

Beste Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Begrijp ik het goed dat je en een draadloze extensie kit hebt, en een bedrade thermostaat?

    Zo ja dan dien je contact op te nemen met deb helpdesk. Zij kunnen het voor je configureren, dat kun je in dit geval niet zelf
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Geen idee, ik ken de ketel niet

Antwoorden

  • Hallo Douwe, dank voor je snelle reactie.

    kan je beoordelen of de rest wel goed zit of zie je ergens een fout?

  • inmiddels HD gecontacteerd en wacht nu op reactie.