Batterij

Opties
Hoi
1 thermostaat moeten elke 2 weken nieuwe batterijen in oftewel kut alles gedaan betreft soort batterij maar werkt niet. Wat nu?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Waarom moeten er nieuwe batterijen in? Omdat het systeem dat aangeeft? Of zijn ze echt leeg? Ik krijg ook steeds melding van batterijen, maar de melding verdwijnt spontaan en alles werkt gewoon. Ik heb ze een keer nagemeten, maar waren nog 100% vol.

    Ik denk dat er een bug in de meldingen zit
  • Hoi Douwe

    Het vreemde is dat dit steeds bij dezelfde radiator knop gebeurt, de batterijen zijn na het ongeveer 10 dagen leeg? Zal het aan de knop liggen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Er zijn twee bekende oorzaken voor dit probleem:

    • knop zit op de rand van het bereik en heeft slechte verbinding met de bridge
    • hij is gewoon stuk

    Neem contact op met de servicedesk die kunnen zien wat er aan de hand is.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    De vraag is nog steeds: zijn ze echt leeg als de melding komt. Dat lijkt mij vrij essentieel
  • Jazeker de batterijen zijn volledig leeg, betreft de bridge kan wel ook een reden zijn deze bevindt zich in de woonkamer en de knop op zolder waar het probleem zich voordoet.

    Aardig zoek plaatje aan het worden :-(
  • Andreplusplus
    Opties
    Of de knop kan het ventiel niet goed (meer) bedienen, omdat dat vast zit of stroef gaat. Door opnieuw te kalibreren kom je daar achter. Of je probeert met een hard voorwerp de pin on te drukken en evt te smeren met wat grafietpoeder.
    Bridge probleem manifesteert zich meestal door "geen externe verbinding"/"niet verbonden" in de app