Hoe sluit ik de Tado bestaande thermostaat aan op een Remeha avanta 28c . De thermostaat klikt maar

Opties
De thermostaat klikt wel maar gaat niet aan. Draden aangesloten op de + en -. Hiervoor had ik een slimme thermostaat van Delta comfort van fiftplay.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ga naar de website https://tado.com/start en configureer de boel daarmee.

  • Maar mijn thermostaat staat niet tussen de voorgestelde thermostaten
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    december 2022 aangepast
    Opties

    Zoek dan op de site van de ketel fabrikant welke thermostaat er normaal gesproken bij zit.

    De combinatie "thermostaat klikt" en "zit aangesloten op + en -" is in ieder geval FOUT!

  • Andreplusplus
    Opties
    Je kunt een willekeurige opentherm thermostaat selecteren, bijv Remeha iSense
  • Oke heb ik gedaan en aangesloten maar de ketel slaat niet aan. Heb ik dan mss de rode en blauwe draad verkeerd om gedaan of maakt dat niet uit
  • Andreplusplus
    Opties
    Dat maakt niet uit. Ketel gereset na de aanpassing? (als je tado.com/start hebt gevolgd is dat automatisch)
  • Ketel stond uit . Dus automatisch gereset. Je hoort de thermostaat wel klikken maar de ketel springt niet aan. Nu de oude weer aangesloten en werkt weer. Heb de Tado tweedehands gekocht kan dat er mee te maken hebben dat die nog gereset moet worden ofzo
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    De vraag of je de wizard hebt doorlopen is niet beantwoord, dus ik denk dat je dat eerst moet doen. Alleen aansluiten is niet voldoende
  • Andreplusplus
    Opties
    en nogmaals: klikken van de thermostaat betekent relaismode. Je wil OT, en dat klikt niet
  • Is dat dan op d ketel niet goed aangesloten of op de thermostaat
  • Harryb
    Opties

    De ketel is standaard voorzien van een OpenTherm aansluiting. De instelling op de Tado is D01

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ga naar https://tado.com/start en doorloop de wizard. Als de thermostaat klikt heb je dat NIET goed gedaan.

  • Denk dat die nou werkt. Iedereen bedankt voor de reacties
  • ericca
    Opties
    Ik heb hetzelfde issue. Ben benieuwd hoe je het opgelost.
  • Andreplusplus
    Opties
    @ericca Zie hierboven....