Nefit proline slimme thermostaat

Opties
Goededag,

Even de info op een rij;

Nefit proline nxt hrc30/cws
Tado slimme thermostaat
Tado slimme radiotorknoppen

De slimme thermostaat zit bedraad aangesloten op een oranje blokje genaamd OT met een rood en blauw draadje. Deze zit weer aangesloten op de thermostaat + en -.

De thermostaat is ingesteld op open therm met de instelling D01. De radiatoren ontvangen mijn aanpassingen in de app prima, maar vanuit de CV ketel gebeurd er niks (slaat niet aan).

Ketel al opnieuw opgestart, + en - verwisseld en ook de radiator knoppen ‘gereset’. Iemand enig idee wat er hier verkeerd gaat?

Reacties

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    De Tado kan direct met de nefit praten, ik zou het ot kastje ertussenuit halen en opnieuw alles instellen. Met een beetje geluk helpt de wizard je er doorheen
  • donker01
    Opties
    @jan_nl, dank voor de tip maar dit kastje zit vast aan de cv ketel en kan ik ook niet losmaken (ook niet vanuit de binnenkant). Wellicht nog een andere mogelijkheid?
  • Andreplusplus
    Opties

    heb je de juiste aansluit en installatievolgorde gehanteerd, bijv via tado.com/start?

    Dan kan het eigenlijk niet misgaan. De bedrading zoals je aangeeft, zit goed.

    Verder eerst de bridge, dan de thermostaat en tenslotte de knoppen installeren. De standaard instellingen gaan dan vanzelf goed.

    In detail: de ruimtes met knoppen moeten allemaal de thermostaat als de zoneregelaar hebben ingesteld.

  • donker01
    Opties
    Dank! Zie dat de ketel een druk heeft van 1,6 en dat de radiators dichtbij na een tijd wel op temperatuur komen maar degene ver weg juist niet/nauwelijks. Hopelijk verbeterd het nog als de druk groter wordt
  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Wellicht dat je installatie waterzijdig moet (laten) inregelen
  • Andreplusplus
    Opties
    Bijvullen en ontluchten