Vitodens 200 met buitenvoeler

Opties
Ik heb een Viessmann vitodens 200 met een buitenvoeler en bedrade thermostaat vitotrol 300a.

Ik gebruik deze om te verwarmen + warm water met boiler.

Heb al mijn radiatorknoppen vervangen volgens de instructies en ook de thermostaat aangekoppeld (zoals het hoort denk ik) maar mijn brander herkent mijn nieuwe thermostaat niet. (foutcode afstandsbediening). Mijn installateur wil niet ondersteunen dus ben op.zoek naar wat handige tips. Zoniet dacht ik via Viessmann iemand te vragen. Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor de hulp!

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ga naar de website https://tado.com/start en vul daar alles in

  • V6_
    Opties
    Daar is alles al ingevuld en gevolgd. Ook de app enzo, maar ik vind niet de juiste info
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je er zelf niet uitkomt kun je een chat met de servicedesk doen...

  • V6_
    Opties
    Ook geprobeerd gisteren, case met foto's doorgestuurd maar nog steeds geen feedback 😉 Hopelijk later vandaag.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2022 aangepast
    Opties
    Een Vitodens 200 en dan? WB2? WB2A? -W ...?
    Tado is niet zo duidelijk/eenduidig in de aansluitmogelijkheden.

    Uitgaande van de genoemde thermostaat: dat is Viessman KM-Bus, voor tado D37. Ik neem aan dat de bedrading ketelzijde niet is gewijzigd, dus goed zit.
  • V6_
    Opties

    Dag Andreplusplus,

    Sorry was hat typenummer vergeten vermelden. Het is een Vitodens200-W (WB2C)

    Bedrading ketelzijde is niet gewijzigd so far. (Werkt intussen terug tijdelijk met mijn Vitotrol300 thermostaat want anders kon ik mijn ketel niet meer sturen.

    Maar bon thermostaat Viessmann en knoppen van Tado is niet de perfecte combo. Als ik het hier niet gefikst krijg bel ik morgen naar Viessmann voor een ervaren technicus.


    grtz

    Koen

  • Andreplusplus
    Opties

    Tado verwijst naar de algemene installatiehandleiding

    https://cdn.brandfolder.io/607DGEMS/as/8xtksx32bktctkc5929qz8m/104215-DIGITAL-ST01IB01-INSTALLER_MANUAL-TA-NL-00-V2.pdf

    en daarin staat nog wel

    Dus wellicht moet je die instellingen ook doen.

  • V6_
    Opties

    Bedankt alvast voor de handleiding, maar ik vraag me nog 2 zaken af...

    • Pagina 5 : Viessmann KM bus : bij warm water sturing staat er een kruis, hoe moet ik dit interpreteren? Ik heb immers nu wel een CV ketel die naast de verwarming ook het warm water stuurt + Boiler van Viessmann en zou niet willen dat ik daar iets in de prak rij :)


    • Ook de 3 *** : ***Speciale configuratie is nodig op de verwarmingsketel voor de KM-Bus interface, zie de tabel op de achterpagina. ==> dus al die parameters, waarvan ook jouw screenshot hierboven staat, zou ik moeten aangepast krijgen op de brander zelf ?

    Dus enkel parameter aanpassingen en geen andere bekabeling aan de cv ketel nodig ?

    En dan nog in Tado settings menu alles correct instellen ....

    • alleen bij het HW (warm water sturing) weet ik het niet goed
    • en bij EK X => wat wil dit juist zeggen ?
  • Andreplusplus
    Opties
    kruis: tado kan geen ww regelen met deze ketel
    en ja, je moet die ketelparameters instellen, geen andere bekabeling.
    HW moet dus off/0 zijn. EKx betekent geen extensiekit.
  • V6_
    Opties

    Thanks ! ik hou je op de hoogte.

  • MiesC
    Opties

    Beste V6_

    heeft u uw ketel aan de praat gekregen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem ook bij Vitodens 200-W…

    Alvast bedankt voor uw antwoord

  • Kotick
    Opties

    @V6_ @MiesC

    Enige resultaat?

    Sta hier voor hetzelfde probleem😏