Mogelijkheid aanpassen temperatuur bij klimaatcomfort

Opties
Onder de tegel Klimaatcomfort staan momenteel de overzichtjes met de cirkels voor je klimaatcomfort. Op dit moment heb ik mijn verwarming op 19 graden staan. Dat is voor mij comfortabel genoeg. Maar ik kom daardoor nooit in het gebied dat volgens klimaatcomfort comfortabel is. Vinden meer mensen dat het mogelijk moet zijn om handmatig je eigen comfortabele temperatuur te kiezen zodat je in het midden uitkomt wanneer de voor jou comfortabele temperatuur wordt bereikt?! Hoop dat dit wordt aangepast.
7
7 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is al heel vaak gevraagd! Tado heeft er niets mee gedaan tot nu toe ( = de afgelopen jaren )

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Ik heb het idee dat Tado eerder 21gr aangenaam vond, gisteren viel me op dat 20.1 als aangenaam wordt gezien. Klopt dat?

  • Andreplusplus
    Opties
    mix van temp en luchtvochtigheid
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is hier nu 18.7 graden (ik kom net thuis) en Tado zegt belerend "Heb je het gevoel om onder een warme deken te kruipen? Zet je verwarming een beetje hoger om hier comfortabel te blijven."

    Echter de doeltemperatuur is 20 graden en de warmtevraag is 3 kringeltjes. Dit ongevraagde advies is net zo dom als de "alle kamers maximaal verwarmen" knop die de doeltemperatuur op 25 zet! Zo werkt een thermostaat niet mensen, zo denken alleen mensen die het niet snappen. Het gaat hier vanzelf 20 graden worden of ik em nou op 20 zet of hoger.

  • DeNeve
    Opties

    Dit is precies mijn punt van kritiek! Met de energiecrisis in het achterhoofd zou het toch een heel goed idee zijn als Tado 19 graden als 'aangenaam' gaat beschouwen. We kunnen daar met z'n allen makkelijk aan wennen en het maakt heel veel verschil! Ik heb de kachel de hele winter niet hoger dan 19 graden gehad en draag binnen gewoon een vest of een trui. Niks mis mee.

  • DeNeve
    Opties

    Die optie "Alle kamers maximaal verwarmen" is juist superhandig als je je CV wilt ontluchten. Je weet dan zeker dat alle radiatoren open staan, zodat de ontluchting een maximaal resultaat heeft. Maar als het met de CV uit binnen al warmer is dan 25 graden, zal het niet werken. Dat is dan ook een zinloos moment om te gaan ontluchten.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik vind dat ze voor dat soort dingen gewoon een "alle radiatoren open" knop moeten maken zonder de verwarming te starten. Ook als je de radiatoren gebruiken wilt om te koelen heb je dat nodig.

  • HanNL
    Opties
    Jammer dat Tado niet de 19 °C als ijkpunt heeft. Zeker nu we minder moeten stoken met de wereldwijde opwarming.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja heel jammer. Maar het is nou eenmaal zo. Door de gebruiker instelbare parameters dat is niet de Tado filosofie.