Energy IQ verbruiksgrafiek

Opties

Niet geweten dat tado zo zuinig is, was. In de grafiek voor geschat verwarmingsverbuik (m3) ligt de grafieklijn deze maand al meer dan een week horizontaal op 45,05 m3.

Gelukkig blijft tado de cv ketel wel aansturen en stookt deze de ruimten lekker warm. Maar waarvan / waarmee? (hij gebruikt immers geen gas meer sinds een week).

Zonder gekheid nu. Wat is hier aan de hand c.q. gebeurt ? Hoe kan ik de grafieklijn weer tot leven brengen opdat hij (zij?) lopende de tijd weer klimt ?


Groet, DickB

Antwoorden

  • dickB27
    Opties

    De App voelde nattigheid. Ineens is de grafiek tot inkeer gekomen en geeft weer de (geschatte) hoeveelheid cumulatief verbruikte m3 aan.

  • Andreplusplus
    Opties
    iets met zelf meterstanden invullen
  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Haha nee, ik had dat ook. Een dag of 5 rechte lijn, nu weer een kromme. Doe helaas wel steeds steiler loopt door de kou.
  • dickB27
    Opties

    Goeiemorgen Andre++

    Had ook al in de app bij verschillende instellingen e.d. gekeken maar zag niets wat mij, als leek, vreemd of onjuist leek.

    Jan_nl

    Tot vanmorgen was de lijn gecorrigeerd en weer klimmend. Vanmorgen eerst weer duidelijk een horizontaal stukje maar inmiddels weer te steil klimmend. Voor het probleem van 'te steil' geeft jij (Jan_nl) al de oorzaak.

    Andre++ en Jan_nl, beide bedankt voor jullie reactie.

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Regelmatig de meterstand invoeren helpt ook
  • dickB27
    Opties

    Tja, of gewoon niet meer kijken en beseffen dat tado toch niet zo slim is als wil doen geloven. Of word bedoelt met 'slim' tado houdt jou aan het werk.