Kan ik een Tado Thermostaat gebruiken ipv Honeywell Round verwarmen/koelen

Opties

Hallo, ik ben nieuw hier en heb al wat afgezocht maar kan een antwoord op mijn vraag niet echt vinden. Ik heb een nieuwbouw woning welke is voorzien van warmtepomp (Panasonic Aquarea Monoblock) met zoneregeling. Verwarmen/koelen. Hiervoor is op elke verdieping een Honeywell zoneregelaar (HCE20) geinstalleerd, 3 stuks. Elke kamer heeft zijn eigen Honeywell Round Thermostaat, 6 stuks. In de woonkamer hangt een Honeywell Round T87HC2011 hiermee maak je de keuze verwarmen/koelen. De andere thermostaten volgen dan, of verwarmen of koelen. Het protocol wat gebruikt wordt is het opentherm protocol. Al deze thermostaten zijn "domme" thermostaten en niet uit te lezen in een app of op een of andere manier. Mijn vraag is nu, kan ik de "master" thermostaat vervangen door een Tado die ik wel via een app kan uitlezen? Hij moet dus ook kunnen schakelen tussen verwarmen en koelen. Ik weet dat je aan een vloerverwarming niet veel hoeft te regelen maar ik werk 4 weken op 4 weken af en in die periode dat ik op ben is er niemand in huis. Kan in de winter dus niet zien of er problemen zijn met mijn verwarming. Alvast dank voor jullie hulp.

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Daar zou ik niet aan beginnen. Tado werkt om te beginnen niet optimaal met veel warmtepompen, en de combi met koelen is ook niet standaard. Je zult heel veel moeten uitdokteren en aanpassen om dit goed te krijgen.