Geen CV op Intergas Xtreme 30

Opties

Tado (Slimme Thermostaat V3+ draadloos startpakket) werkt niet helemaal met Intergas Xtreme 30.

In ons nieuwe huis hebben we de gashaard vervangen door een Intergas Xtreme 30. De (voor alsnog) enige verwarming in het huis is de vloerverwarming.


Tado geïnstalleerd via de app en alle bijbehorende stappen doorlopen:

- internetbridge

- ‘+ / -‘ aangesloten op de X13 te 1 & 2 (waarbij polariteit volgens de instructie van Intergas handleiding niet uit maakt)

- draadloze temp. Sensor gepaird

Als ik nu in de Tado-app de temperatuur van mijn warm water wijzig zie ik dat ook terug op de ketel. De pomp van de vloerverwarming verdeler staat te draaien. De warm water zit op de aanvoer op de verdeler. De warmtevraag van de draadloze ontvanger brandt maar de ketel slaat niet aan. Zodra ik de ketel in test modus zet gaat hij wel over op verwarmen en zie ik de temperatuur in mijn vloerverwarming verdeler oplopen. In forum vind ik dat de RF uitgeschakeld moet zijn, maar omdat hij nieuw is kan ik niets ontkoppelen.


Weet iemand waar het mis gaat? Nu lees ik hier en daar 'je moet nog wel de instellingen veranderen' maar ik weet echt niet meer wat ik nog moet instellen.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Je moet de Tado draadloze ontvanger nog op open therm protocol zetten. Dat doe je door de installatiewizzard te gebruiken. Kijk bijvoorbeeld op Tado.com/start . Loop de routine stap voor stap zorgvuldig door en het komt goed (meestal).

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2022 aangepast
    Opties
    Ik denk dat dat wel in orde is, ww temp kan ook bestuurd worden.
    Maar ik lees niet precies wat het probleem is. Blijkbaar slaat ketel niet (meteen) bij warmtevraag-indicatie op de drl ontvanger.
    Vraag 1. verwacht dat er meteen iets gebeurt? Verwarming is een traag systeem en het kan even duren voor je wat ziet.
    Vraag 2. Zit de temp sensor in een ruimte in de app ("woonkamer") en heeft die ruimte de draadloze ontvanger als zoneregelaar?