cv blijft branden

Opties

Hallo ik heb mijn thermostaat nu een paar dagen hangen, en volgens de schema moet hij zorgen dat het om 7.30 uur 19° binnen is, maar is het bijvoorbeeld 19,3° brand de kachel nog, hoe kan dit?

Antwoorden

  • Tado hanteert een "overshoot" om te zorgen dat als hij de CV vraagt te stoppen met branden, de temperatuur niet meteen weer inzakt is mij ooit door support verteld. Maar eigenlijk moeten we nog meer weten; hoe is je thermostaat aangesloten (aan/uit, OpenTherm, EMS?) en welke ketel heb je?

  • De cv ketel springt gewoon aan en uit, maar alleen met het opwarmen 's morgens blijft hij branden boven de 19° maar even later springt hij wel uit.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dan werkt het zoals het hoort
  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Tsja, bij een Honeywell Chronotherm IV die ik ooit had, stond vermeld dat de thermostaat 's morgens bewust zorgde voor een kleine overshoot om te zorgen dat ook de kou in de meubels deels (en wat sneller) verdween. Wellicht doet Tado ook zoiets.

    Daarbij wel opgemerkt dat de Tado de eerste thermostaat is die in de buurt komt van de constante temperatuur die de Chronotherm had. (Na een Moduline 30 en een Nefit Easy). Maar goed, ergens in januari komen er (bijna) overal thermostaatknoppen van Tado, eens kijken of het dan nog zo goed werkt.