Vloerverwarming VC8615 aansturen met Tado extension-Kit

Opties
Beste allemaal.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen wat met de support vanuit Tado kom ik er helaas niet uit.

Ik heb mijn woning voorzien van een Tado systeem.

Situatie is als volgt.
Benedenverdieping vloerverwarming zonder radiatoren.
Boven slaapkamers met radiatoren.

De slaapkamers met radiatoren zijn allemaal voorzien van een slimme radiatorknop. Dat werkt perfect !

Het probleem bevind zich op de benedenverdieping welke is voorzien van vloerverwarming.
De benedenverdieping is voorzien van een draadloze thermostaat van Tado. Deze meet de temperatuur in de woonkamer.
Wanneer 1 van de slaapkamers verwarmt word , word de vloerverwarming automatisch mee verwarmt. Niet ideaal. Inmiddels heb ik de vloerverwarming voorzien van een zone-klep VC8615 van Honeywell. Deze heb ik aangesloten op de extensionkit. Helaas gebeurt er niets. De zoneklep blijft open staan. Maakt niet uit of ik hem aansluit op NO of NC poort. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen ? Het is juist de bedoeling dat de draadloze thermostaat de temperatuur meet en indien nodig de zoneklep opent of sluit.
Ik ben al aan het zoeken op Google , support van Tado , zelf wat uitproberen maar ik kom er helaas niet uit.
Alvast bedankt voor jullie feedback !!

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Heb je stadsverwarming?
    Alleen dan lukt je opstelling
  • Maik1989
    Opties
    Hi Herres. Geen stadverwarming.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ik mis een onderdeel.
    Begrijp ik nu dat de ketel wordt aangestuurd door een extensionkit? Of zit de extensionkit beneden bij de klep?
    In het eerste geval mis ik een bedrade thermostaat die de klep aanstuurt. In het tweede geval zal het niet gaan werken want daar is de ek niet voor gemaakt.
    Als je bedoelt om met één extensionkit zowel de cv aan te sturen als de klep dan moet ik je teleurstellen, dat kan niet.
  • Maik1989
    Opties
    De extension kit stuurt de ketel aan. Bij de zone-klep zit dus niks. Ik heb een draadloze thermostaat. Geen bedrading dus.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dat is duidelijk.
    Er zijn twee oplossingen. Of je ruilt de draadloze thermostaat voor een bedrade, of je koopt een extra bedrade erbij.
    Zie de Tado file “ combinatie van vloerverwarming met radiatoren” (op te zoeken op de site van Tado). De eerste versie is schema 2, de laatste versie is schema 3.
  • Maik1989
    Opties
    Herres. Je bent een topper. Dankjewel !
  • Ta_doTom
    Opties

    In mijn situatie zit de bedrade ST aangesloten op een Honeywell VC8015. De ketel wordt middels de draadloze ontvanger aangestuurd. Het draait nu een weekje en ik merk dat bij een geringe warmtevraag 1á2 golfjes de ST een verwarm signaal naar de draadloze ontvanger stuurt zodat de ketel gaat branden maar niet de zonneklep open zet. Pas bij 3 golfjes gaat de klep consequent open.

    Dit heeft tot gevolg dat het verwarmde water geen afnemer kan vinden en de Intergas ketel na enige tijd op status 1 springt. Het tweede gevolg is dat de vloer verder afkoelt en het verschil tussen de gemeten en ingestelde temperatuur steeds groter wordt. Vervolgens kost het dus nog meer gas om dit verschil recht te trekken wanneer er uiteindelijk 3 golfjes zijn.

    Dit werkt dus niet heel besparend.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    @Ta_doTom , ik zou dit voorleggen aan de helpdesk.
  • Ta_doTom
    Opties

    Ik heb inderdaad contact met de helpdesk gezocht, lees, chat via de site. De parameters zijn nu aangepast;

    "Dank voor uw geduld. We hebben zojuist de parameters voor de Slimme Thermostaat bijgewerkt, waardoor deze nu de klep zou moeten openen onafhankelijk van de hoeveelheid warmtevraag. Hierbij zal deze dus ook reageren bij de geringste hoeveelheid warmtevraag."

    Ik ben de werking uiteraard blijven volgen en het lijkt nu goed te werken. Alhoewel de buitentemperatuur weer is gestegen in vergelijking tot afgelopen weekend is de binnentemperatuur veel constanter dan voorheen.

    Het verbaasd mij wel dat je hiervoor de helpdesk nodig hebt. Ik kan mij geen situatie indenken waarbij het niet wenselijk is om de zone klep te openen als er ook een warmtevraag naar de ketel wordt gestuurd.

  • Maik1989
    Opties
    Ik heb inmiddels de bedrade thermostaat binnen en deze aangesloten op de zoneklep ( COM & NC ) helaas gebeurt er kwa aansturing nog helemaal niks. Mijn vraag : wat moet ik doen kwa instellingen op mijn draadloze thermostaat ? Deze meet nu immers de temperatuur in de woonkamer. Deze functie zou bij de bedrade thermostaat dus uitgeschakeld moeten worden ? Hoe sluit ik de klep op de juiste wijze aan op de bedrade thermostaat. Voor zover ik kan vinden was het enkel COM en NC. Alvast bedankt
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Het is me niet helemaal duidelijk wat je weet en wat niet.
    Zo’n klep is gemaakt voor een bepaalde spanning. 230 volt of 24 volt bijvoorbeeld.
    De schakeling die je moet maken is een serie schakelaar zoals een lampje. Dus ene draad van voeding (230 of 24) naar Tado, andere voedingsdraad naar klep, en een draad van andere klem van Tado naar andere klem van klep. Alles in serie dus.
    Is dit het antwoord op je vraag?

    Misschien ken je iemand die wat ervaring heeft met elektra? Verstandig om het niet zelf te doen als heter geen ervaring mee hebt.
  • Maik1989
    Opties
    Hi Herres. Bedankt voor je reactie. Wellicht is mijn vraagstelling niet duidelijk.
    Aan mijn ketel hangt een extension kit.
    De extension kit word aangestuurd door:
    1: Slimme radiator knop ( 2 per kamer , totaal 5 kamers )
    2: draadloze temperatuursensor woonkamer.

    De slaapkamers met slimme radiator knoppen worden enkel verwarmt door radiatoren.

    De woonkamer ( waar de slimme temp sensor zich bevind ) word enkel door vloerverwarming verwarmt.

    Zoals je aangaf in je vorige reactie kan deze slimme temperatuursensor geen 8615 klep aansturen.
    Vandaar dat ik een extra bedrade thermostaat heb aangeschaft.
    Deze wil ik nu aansluiten.

    Mijn vragen zijn:
    Hoe sluit ik de bedrade temperatuursensor aan op de klep ?
    Hoe moet ik mijn draadloze thermostaat configureren ? Deze meet immers de temperatuur in de woonkamer.
    De extra bedrade thermostaat bevind zich in de technische ruimte waardoor hij een onjuiste waarde zal meten.

    Ik ben erg blij met je reacties en waardeer dat zeer.
    Vanuit de Tado support is tot op heden geen enkele reactie gekomen helaas.

    Ik hoop dat het zo duidelijker is:)

    Vg
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Vraag 1 heb ik hierboven beantwoord.
    In de app aangeven dat de bedrade thermostaat in de ruimte woonkamer zit en dat de temperatuur opnemer van de woonkamer de temperatuur sensor is.
    Vraag 2 die heb je kennelijk al goed geconfigureerd
    Vraag 3 dat heb ik aangegeven bij vraag 1