Tado geeft geen beeld

Opties

Hallo

In het huis dat mijn dochter heeft gekocht staat een tado thermostaat.

Herlaas geeft deze geen beeld. Heel even kreeg ik een symbool van een legen batterij. Maar daarna niks meer, ook niet na het vervangen van de drie LR03 AAA batterijen.

Ik heb er ook geen app van of niks. En de oude huurders zijn niet bereikbaar om vragen te stellen.


Kan iemand mij helpen om dit op te lossen


Alvast bedankt

Antwoorden

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Batterijen goed om erin gezet? Ik meen me te herinneren dat dit niet helemaal duidelijk is.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Ik heb er ook geen app van of niks. En de oude huurders zijn niet bereikbaar om vragen te stellen."

    Dan heb je in principe een probleem! Als er alleen een thermostaat zit en geen Tado radiatorknoppen kun je denk ik het beste een andere thermostaat kopen die hoort bij de ketel.

    Is het een hele Tado installatie (dus met knoppen en evt vloerverwarming aansturing) dan zul je moeten gaan inventariseren wat je allemaal wel en niet hebt en bij Tado gaan smeken om je systeem over te nemen in een eigen account en evt spullen te leveren die je mist (bijvoorbeeld de internet bridge).

  • yves1963
    Opties

    @Jan, die zitten goed. Dat heb ik extra gecontroleerd

    @Rob

    Het is enkel een thermostaat vrees ik

    De radiator kranen zien er gewoon maar standaard kranen.

    Is het een mogelijkheid om deze Tado tijdelijk als gewone thermostaat te gebruiken (ik veronderstel dat de huurder dit ook zo gebruikt hebben). En dat mijn dochter dan later de set completeert om er toch een mooi systeem van te maken?


    Maar het eerste probleem blijft: geen beeld op de thermostaat


    Al bedankt voor jullie bijdrage ;-)

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als ie geen licht geeft als je op het knopje drukt dan inderdaad controleren of de batterijen er wel goed in zitten en goed contact maken. Tado batterijvakken voldoen niet aan de standaard voor afmetingen, dus het kan zijn dat bepaalde merken er niet goed in willen of niet goed contact maken. Evt de lipjes wat bijbuigen. Maar in de eerste plaats opletten of + en - wel goed zitten!

    Werkt dit dan zou je in principe door op het knopje te drukken, paar seconden wachten dan met de v en ^ symbolen de temperatuur moeten kunnen instellen. Niet heel lang op het knopje drukken want dan reset je hem en maak je de problemen groter.

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    december 2022 aangepast
    Opties
    Zou het niet kunnen dat de vorige huurder bij het weggaan niet net dat gedaan heeft (resetten bedoel ik).

    Waarom niet de app installeren en zorgen evt via Tado dat je alles alsnog reset (op een rustig moment)

    Maar met een druk op de knop moet je wel wat zien volgens mij.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je alleen de spullen hebt en geen account dan kun je helemaal NIKS met een app.

    Je moet dus eerst de serienummers van je spullen opzoeken en met Tado in discussie gaan of ze deze willen vrijgeven zodat je ze aan je eigen aan te maken account kunt koppelen.

    Als je alleen de thermostaat hebt en geen bridge dan kan dat helemaal niet. Dan moet je eerst een bridge kopen.

    Ik zou er als ik @yves1963 was nog eens heel goed over nadenken. Kijk wat er voor ketel zit en of dat OpenTherm is, of een merk met eigen standaard. Koop in de vakhandel een bijpassende thermostaat en schroef die erop. Dat gaat heel veel frustratie schelen!

  • Andreplusplus
    Opties

    Precies wat @Rob2zegt, aan een losse thermostaat heb je niets, je kan hem alleen gebruiken om met de hand de temp in te stellen. Je hebt minstens ook een bridge nodig.

    Maar, als het een huurhuis is —> naar de verhuurder. Die moet minstens zorgen dat je er kan wonen, m.a.w. verwarming kunt regelen. Geen boodschap aan vorige huurders en wat die gedaan hebben. Zij moeten het ook in ‘oorspronkelijke staat’ opleveren. Dus daar is iets misgegaan. Laat de huurbaas maar een thermostaat passend bij de ketel installeren.