Warmtevraag 1 kamer maar CV slaat niet aan

Opties
me1299
me1299
december 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Ik heb sinds vorige week overal Tado radiatorknoppen gemonteerd. Over het algemeen werkt het goed.

Echter als ik nu op mijn kantoor zit en ik zeg dat het een paar graden warmer moet worden zie ik 3 streepjes warmtevraag maar zelfs na een halfuur slaat de ketel nog niet aan. Er gebeurt simpelweg niks.

Pak ik de woonkamer erbij en zeg ik dat die ook een paar graden warmer moet worden dan slaat de ketel wel direct aan.

Alle zones zijn ingesteld op juiste (enige) zone controller de thermostaat in de woonkamer.

Hoe kan ik dit oplossen?

Mijn ketel is een Remeha Tzerra Ace 28c.

Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Mogelijk is de knop defect. Je zou nog een andere op die plaats kunnen proberen (ruilen met een andere door fysiek te wisselen en aan de juiste kamer toewijzen). Als de zonecontroller inderdaad goed is ingesteld zoals je stelt , zie ik geen andere reden waarom de betreffende knop niet de ketel kan laten aanslaan (tenzij geen goede verbinding, maar daar schrijf je niets over)

Antwoorden

  • me1299
    Opties

    Het wordt steeds gekker, nu krijg ik ook bericht dat de batterijen leeg zijn van de betreffende knop in mijn kantoor. Knop is afgelopen zondag geïnstalleerd. Net nieuwe panasonic eneloop erin gepropt en 10 minuten later weer een melding dat de batterijen leeg zijn.

  • me1299
    Opties

    Ik heb de knop omgewisseld met een andere, wel onhandig dat wanneer je de enige device van een room verwijderd de room ook weg is . Ik heb nu warmtevraag met 3 streepjes en de radiator wordt daadwerkelijk warm, dus dat lijkt beter te werken. Ik hou het even in de gaten en ga dan testen met de mogelijk defecte knop of hij echt niet goed werkt.

  • me1299
    Opties

    Met nieuwe normale penlites er in en op de andere plek werkt de knop zo te zien wel goed. Al met al opgelost dus!