cv temperatuur niet boven 50 graden ATAG i36ecz

Opties

Telkens als ik Tado op mijn Ketel aansluit springt de CV watertemperatuur terug naar 50 graden - op de ketel zelf kan ik ook niet hoger dan 50.

Natuurlijk heb ik geprobeerd het via de Tado Pro app (voor installateurs) te wijzigen - de app geeft wel de gewijzigde temperatuur aan, maar op de ketel zelf blijft de temperatuur op 50 staan.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met deze ketel en Tado?

Deze combinatie is modulerend: De ketel is voorzien van de Atag low power adapter die benodigd wordt voor Tado.

Ook heb ik zoals geadviseerd de stekker van de ketel een half uur uit het stopcontact gehad. Geen success.

Antwoorden

  • meedel
    Opties

    Hoe is verder je ervaring met TADO en de ondersteuning / aansturing van de ATAG i36ECZ vc ketel.

    Ben hier erg nieuwsgierig naar want ik wil deze ketel ook graag aanschaffen maar begreep van TADO support dat deze niet wordt ondersteund door TADO!?


    Ik krijg verder ook geen lijst met CV's die dan wel door de TADO apparatuur worden ondersteund.

    Wij hebben momenteel een 'oude' ATAG ketel waarvan het contract afloopt en vervangen moet worden.

    De ketel bevalt zeer goed en dachten dus aan de nieuwere typen van ATAG die ook eventueel een hybride warmtepomp installatie ondersteund.

    Maar een keuze lijst wat ondersteund wordt door TADO ontbreekt!?

  • jlintl
    Opties

    Hallo,

    helaas weet ik niet meer de details van hoe ik het heb opgelost, maar de ketel werkt gewoon goed met Tado (draadloos en ketel op de bovenste verdieping - jaren 30 dus geen beton). Ik denk dat de Atag low power adapter heet puzzlestukje was.

    Volgens mij is het deze hier: https://cvdeals.eu/product/s4892700-low-power-adapter-ot-lpa-lmu-c-atag/


    Success

  • amdparts
    Opties

    ben wel benieuwd of je iets vind. mijn situatie is geheel anders, maar mijn modulerende vaillant ketel kwam goed op temperatuur. nu ik hem op een aan/uit evohome heb en eigenlijk gewoon hetzelfde aan temperatuur zou moeten halen komt hij niet meer boven de 50° aanvoertemperatuur uit. terwijl alle radiatoren open staan.

  • Reyn
    Opties
    Heb een ATAG i36ECZ CV ketel op zolder. Deze is gekoppeld aan de wireless op zolder. Deze wordt weer aangestuurd door temp sensor beneden in de woonkamer.
    Enige probleem was dat bij de installatie bleef de verwarming maar doorwarmen, bleek dat de modulerende setting niet goed stond. Heeft Tado helpdesk voor mij op afstand aangepast. Nu werkt alles