Woonkamer warmt ongewenst op met babykamer

Opties

In de babykamer hebben we een slimme thermostaatknop en verwarmen we s nachts op 19 graden. Nu merken we dat de woonkamer s nachts dan ook meegaat, terwijl daar de temperatuur op de thermostaat op 15 graden staat. Zonde en energieverspilling.

Ik kan geen andere oplossing bedenken dan alle radiatoren beneden uitdraaien (ik heb hier geen slimme knoppen), maar dat schiet niet op. Wie kan me hebben met de juiste oolossingsrichting.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet slimme knoppen installeren in de woonkamer. Dat is nodig als je dit soort wensen hebt.

  • Hmm, ik heb 3 radiatoren in de woonkamer en vraag me af of dat goed werkt met verschillende meetpunten en regelmogelijkheden. Bovendien schiet dat het doel wat voorbij, ik heb tenslotte al een thermostaat in de woonkamer. De wens om een ruimte apart te kunnen regelen is de aanleiding om met Tado te starten. Maar ik begrijp dus dat het om ruimtes apart te kunnen regelen, alle radiatoren een slimme knop moeten krijgen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Bovendien schiet dat het doel wat voorbij, ik heb tenslotte al een thermostaat in de woonkamer"

    Dit is al zovaak uitgelegd op dit forum. Lees eens wat andere topics, gebruik de zoekfunctie.

  • Dat zal ik een keer doen, als nieuwe gebruiker ben ik daar nog zoekende in. Voor nu weet ik dan dat er geen quick fix is. Bedankt voor het meedenken.

  • me1299
    Opties

    Hoe zie je dat voor je dan? Je ketel gaat warm water rondpompen. Zolang de radiatoren geen thermostaatknop hebben staan ze dan wel open dan wel dicht.