Op hol geslagen tado en geen stook informatie in de app.

Opties

Zit al voor de 4e keer in mijn eerste maand met Tado in 24graden terwijl er maximaal 18.5 ingesteld is. Het lijkt alsof de Tado thermostaat het enige wat het hoort te doen (stoppen met verwarmen bij de set temperatuur) regelmatig niet doet. Ik maak gebruik van vloerverwarming met zoneklep en een vertraging een overshoot in de verwarming had ik hierdoor wel verwacht, maar dit gaat me eigenlijk te ver. Hij lijkt niet goed te functioneren.

Nu is er vandaag nog wat extra geks bijgekomen. De verwarming stond vol aan de hele middag, maar de tado gaf aan van niet. Ik ben er wel zeker van dat de tado deze aansturing deed, omdat loskoppelen van de muur direct resulteert in het afslaan van de ketel en sluiten van de zoneklep.

De app gaf echter niet aan dat er gestookt werd tussen 12 en 17u.

Terwijl er wel vol en veel gas gevraagd is in die periode:

Want op deze wijze wordt het tegenovergestelde van een besparing gerealiseerd. :( Sta op het punt een andere oplossing aan te schaffen als dit nog een keer gebeurd.

Wie herkent dit probleem? Iemand een idee hoe dit kan? En vooral opgelost kan worden?

PS. Had graag een stooklijn van de set-temperatuur in de grafiek weergegeven, maar dit is niet mogelijk in de app.

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    Als je je vinger op de grafiek houdt, zie je setpoint, huidige temp

    en warmtevraag in 1-3 golfjes