Tado en Bulex Thermomaster T 30/35 ?

Opties

Ik ben geinteresseerd in een Tado om een Bulex ketel aan te sturen.

In de Tado documentatie (die spijtig genoeg wel heel beknopt is...) vind ik terug dat Bulex ondersteund wordt via de eBUS interface, maar er staat niet bij voor welke Bulex ketels dit geldt.

Omdat er veel verschillende Bulex ketels zijn (ook in de Thermomaster reeks, bvb de oudere F reeks) vroeg ik me af of iemand hier al een Tado aan de praat heeft gekregen met een Thermomaster T 30/35 (of andere Thermomaster uit de T reeks) ?

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    In de handleidingen zag ik de Bulex Themomaster TAS30 staan. Is dat het type wat u bedoelt?

  • Nee, de Thermomaster TAS30 is een ketel die alleen voor centrale verwarming kan gebruikt worden.

    De Thermomaster T 30/35 is een combi-ketel. Zie bulex-49-tf-hq-thermomaster-t30-35a-00-1567096.pdf

    In die info-fiche staat als aansluitingen thermostaat : On/off, eBUS of OpenTherm. Die laatste is in optie, is nml een aparte module die moet geinstalleerd worden; te vermijden indien mogelijk...

    Naar welke handleidingen refereerde u ?

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Ik kwam de naam tegen in de bedradingsrichtlijnen van de installateursapp. Maar een specifieke handleiding voor uw ketel is er (nog) niet. Bij de installateursafdeling op de site staat bij de bedrade thermostaat voor de verschillende merken ketels aangegeven welk protocol gevold moet worden. Daar staat Bulex wel in met eBus en protocol D05. Meer kan ik er niet van zeggen.

  • Bedankt voor de info.

    Wat bedoelt u met de installateursafdeling ? Er is een zogenaamde Handleiding voor professionale installateurs, maar daar staat vreemd genoeg bijna geen technische info in: 104215-DIGITAL-ST01IB01-INSTALLER_MANUAL-TA-NL-00-V2.pdf (brandfolder.io).

    Is er nog andere technische info beschikbaar ergens?

    In de handleiding waar ik naar verwees zou ik D07 verwachten (zie onderaan) ipv D05 ?


  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ik heb verder geen info hierover.
    Inderdaad D07 met warm water.
  • OK, helder. Spijtig dat er zo weinig info beschikbaar wordt gesteld door Tado.