2 thermostaten en 2 koppen

Opties

Bij een klant heb ik 2 tado thermostaten geplaatst voor 2 verschillende kringen aan te sturen .

Deze werken prima.

Maar op 2 andere radiatoren ( los van deze 2 kringen ) heb ik 2 koppen geplaatst . Deze sturen we de ketel niet aan . Moet ik een derde thermostaat plaatsen waarop ik deze koppen pair of zijn er andere mogelijkheden ?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ik weet niet precies wat je gedaan hebt, maar het is normaal gesproken niet mogelijk om 2 thermostaten te laten functioneren binnen 1 tado omgeving.

    Om een slimme radiator knop een ketel te laten sturen, moet je deze koppelen aan een zone regelaar. Dit kan een bedrade thermostaat zijn of wen draadloze extensie kit
  • Carl
    Opties

    Hoe los je zoiets dan wel op ?

  • Carl
    Opties

    Is het mogelijk dat ik ergens een technieker kan spreken ?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Van Tado? Dan moet je naar de webpagina gaan en een chat met de servicedesk starten.

  • Andreplusplus
    Opties
    Lever je iets aan klanten, terwijl je zelf niet begrijpt wat je verkoopt???
    pairen doe je met de bridge, niet zoneregelaar.
    Als je een ketel hebt met twee circuits met elk een eigen thermostaat dan kunnen twee thermostaten wel. Maar ik weet niet hoe tado daar precies mee omgaat.
    Knoppen plaats je in de app in een kamer. De kamer heeft een zoneregelaar en dat moet dan het serienummer van de juiste thermostaat zijn.
  • Carl
    Opties

    Als je maar commentaar heeft zonder duidelijk zelf niet te weten wat je moet doen met de 2 aparte koppen .

    Dan zou je beter niet antwoorden .

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Ik denk dat je een draadloze ontvanger nodig zult hebben die de ketel aanstuurt. Deze reageert op (is de zoneregelaar voor) de thermostaten en op de 2 aparte koppen. De overige koppen moeten de betreffende thermostaat als zoneregelaar hebben.

    Waarschijnlijk heb je de Tado helpdesk nodig om de twee thermostaten goed te configureren.

    Er is een telefoonnummer voor professionals.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Draadloze ontvanger niet nodig. Er zijn al 2 thermostaten die goed werken. Rest van de oplossing heb ik al gegeven.

    installers@tado.com.
    NL 020-262 240
    BE 02 588 26 99
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Hangt er een beetje van af wat er is geïnstalleerd voor de “kringen “ . Als die met kleppen worden bestuurd dan is het denk ik toch echt zoals ik heb aangegeven.