Tado thermostaat aansluiten op Remeha Avanta Ace 35C

Opties

Ik ga een Remeha Avanta Ace 35C aansluiten en heb gezien dat die prima kan werken (volgens TADO) met een Tado thermostaat. Echter kan ik nergens vinden of deze thermostaat dan als aan/uit of modulerend kan worden aangesloten. Ketel is modulerend. Berichten op Internet spreken elkaar tegen en support van Tado geeft (nog) niet echt thuis.

Beste Antwoord

Antwoorden

  • RienH
    Opties

    Dank voor je antwoord. Gaan we het zo doen. Top.

  • tobrune
    Opties

    Ik gebruik dit topic voor een gerelateerde vraag:

    Ik heb onlangs Tado aangeschaft en mijn oude Honeywell thermostaat vervangen voor Tado. Ik heb verder niet aan de CV Ketel gezeten (remeha avanta 35c dus).

    Het systeem werkt uitstekend, alleen de cv ketel valt soms uit. Ik heb een radiator in huis zonder smart knop en deze heb ik dan ook noodgedwongen openstaan zodat de cv ketel niet uitvalt.

    Heeft iemand de gouden tip hoe ik de instellingen kan aanpassen waardoor ik deze radiator kan sluiten?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is helemaal geen gerelateerde vraag!

    Wat jij beschrijft heeft niks met opentherm te maken, en is ook niet met instellingen op te lossen. Wat je nodig hebt is een zgn "bypass", een overdruk klep tussen aanvoer en retourleiding.

  • tobrune
    Opties

    Sorry, ik dacht dat er wellicht een instelling in mijn cv ketel zou zitten die hierbij zou kunnen helpen.

    Hopelijk mag ik toch nog een vraagje stellen: Tado biedt dus geen instelling om een radiator open te zetten op het moment dat er geen enkele radiator om warmte vraagt. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen met Tado direct een bypass laat installeren?

  • tobrune
    Opties

    Heeft het bijvoorbeeld zin om de Eco stand aan te zetten zodat de ketel geen warmte genereert als er niet om gevraagd wordt. Slechts een gedachte. Ik hoop dat er iemand met me mee wil denken: alvast bedankt!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik heb al met je meegedacht. Dat daar niet uitkwam wat je graag hoort kan ik ook niet helpen!

    Ik heb in het verleden al vaak uiteengezet hoe Tado dit in de software zou kunnen oplossen. Maar ze doen dat niet! Ze zeggen alleen "installeer een bypass".