Warm water douche is onbetrouwbaar

Opties

Sinds de installatie van mijn Tado is het warme water van mijn douche onbetrouwbaar. In sommige gevallen heb ik 'gewoon' warm water en een fijne warme douche en in een aantal gevallen is het water van de douche lauw. Gezien de timing van dit probleem (installatie Tado) en het feit dat het warm water soms wel werkt (thermostaat van douche werkt dus), denk ik dat het verband houdt.

Aantal feiten

  • Ketel: Remeha Calenta 40c
  • Water soms warm als gebruikelijk en soms koud
  • Heet water uit de kranen keuken & badkamer werkt zoals gebruikelijk
  • Verwarming werkt ook als het zou moeten


Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je hebt aansturing van het warme water in de Tado staan? Dan moet je ook opletten dat je het juiste schema hebt.

    Dit hangt ook af van het type ketel en soms de configuratie ervan.

  • Warm water aansturing staat aan. Hoe heeft dit invloed op het schema? Warm water uit de kraan werkt bijvoorbeeld wel, ongeacht het tijdstip.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het schema voor warm water is onafhankelijk van het schema voor verwarmen.

    Kijk dus hoe het ingesteld is en of het wellicht UIT staat ipv AAN.

  • Begrijp ik het goed dat als de warm water functie van Tado uitstaat, ik geen warm water krijg uit de douche? De reguliere kraan geeft namelijk wel gewoon warm water op dat moment?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Als de reguliere kraan warm water geeft, dan moet de douche dat ook doen, tenzij deze op een andere boiler aangesloten zit. Ik zou de douchekraan er maar eens afschroeven even na kijken
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Kan natuurlijk zijn dat hij een close-in boiler in het keukenkastje onder de kraan heeft...

    Wat de ketel doet als de warm water functie van Tado uitstaat, dat hangt af van de ketel en wellicht van de configuratie ervan. Zie het handboek en/of experimenteer er mee.