Thermostaat op vorstvrij

Opties
Als mijn tado°thermostaat op uit (vorstvrij) staat, stel ik vast dat mijn brander af en toe gedurende een korte tijd aangaat. Is dat normaal, kan toch niet de bedoeling zijn

Antwoorden

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Je bedoeld waarschijnlijk wat anders (denk ik), maar als je het zo zegt, klinkt het wel logi insch. Ik ben al langere tijd niet thuis, e.e.a. in de woonkamer staat op 15, en nu het wat minder koud is gaat de verwarming af en toe aan.
  • Wimd
    Opties

    Hier staat dus mijn thermostaat op vorstbeveiliging.

    Ondanks dat het in alle ruimtes ongeveer 16° is wordt de verwarmingsketel geregeld aangestuurd en gaat die aan.

    Ik veronderstel dat het relais in de thermostaat dus toch af en toe van open nr close gaat waardoor de brander dan aanslaat.

    Is uiteraard niet de bedoeling dat de ketel aanslaat als dit niet nodig is, zeker met de dure gasprijzen

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wat bedoel je met "af en toe"? 1 keer per dag is zeker normaal, wellicht bij sommige ketels vaker.

    Dit wordt gedaan zodat de boel niet "vast gaat zitten".

  • Wimd
    Opties
    K heb de oplossing van het probleem gevonden, blijkbaar sturen de radiator kranen ook de ketel aan, als er dus een radiator kraan warmte vraagt stuurt die wss via de thermostaat de ketel aan
  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Das een instelling per kraan toch?
  • Andreplusplus
    Opties
    Dat is een instelling per kamer (zoneregelaar)
  • Wimd
    Opties
    Idd elke kraan is een andere zone
  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Dan is er geen probleem toch en werkt e.e.a. als verwacht/bedoeld?
  • Wimd
    Opties
    Idd, maar ik dacht aanvankelijk dat de kamerthermostaat zoals bij gewone thermostatische kranen de tadokranen overrulden, mr dat is dus niet zo👍
  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Nee, dat zou ook niet handig zijn als je bv een werkkamer wil verwarmen en de woonkamer niet.