Plotseling geen verwarming meer

Opties

'tado° is al langer geïnstalleerd en heeft gewerkt, maar nu is er geen verwarming meer. Het warm water daarentegen is OK.

Er is 1 slimme thermostaat en 3 slimme radiatorknoppen.

Ik heb batterijen vervangen en alles terug verbonden.

Volgens de TADO tool is alles in orde. Alleen is er geen verwarming.

Beste Antwoorden

  • yroosel
    yroosel
    Antwoord ✓
    Opties

    Een buurman heeft het samen met mij nagekeken. Het blijkt dat de circulatiepomp voor de centrale verwarming was geblokkeerd. Na enkele ingrepen is het nu in orde. De centrale verwarming werkt weer. Het is vreemd dat de TADO App dit mankement niet detecteert.

    Dank aan iedereen voor de tips!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Nee dat kun je net zo goed opzeggen bij de eerstvolgende gelegenheid...

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Als je de draden bij de thermostaat met elkaar verbindt, slaat de ketel dan aan?
  • yroosel
    Opties

    Vooraleer ik aan de draden raak, heb ik alles nagekeken in de TADO app. De app vermeldt dat alles in orde is en dat de ruimte aan het opwarmen ligt. Dat is echter niet het geval.

    Blijft het zinvol dat ik de test met de draden uitprobeer? Er is echter sinds de installatie twee jaar geleden niets veranderd aan de bedrading. Is er iets dat kan foutlopen met de bedrading?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Laatst was er hier iemand die dagenlang liep te foeteren op het niet werkende Tado systeem en er uiteindelijk achter kwam dat er ergens een spijker door de draden geslagen was.

    Maar als je niet geholpen wilt worden met suggesties, waarom stel je hier dan een vraag?

  • yroosel
    yroosel
    december 2022 aangepast
    Opties

    Ik laat jouw suggestie deze namiddag controleren. Zelf kom ik liever niet aan de bedrading.

    Bedankt voor de tip.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is simpel: haal de thermostaat van de houder, en verbind de twee draden met een stukje draad of een opengebogen paperclip ofzo. Als de ketel dan aanslaat is de bedrading in ieder geval goed.

  • yroosel
    Opties

    Ik ga het straks proberen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik weet niet of je extra betaalde Care&Protect hebt, maar dat is inderdaad een tegenvallend product.

    Dit checkt niet of de ketel een foutcode geeft (ik weet niet of dat nu het geval was), maar alleen of het te koud blijft in huis terwijl de verwarming wel aangestuurd wordt. Dat kun je zelf ook wel voelen.

    Gelukkig is het opgelost.

  • yroosel
    Opties

    Inderdaad, ik beschik over de Care&Product service, maar in dit geval heeft het niet geholpen.