Alles in de vakantiestand

Opties
Is er een mogelijkheid om in 1 keer alle radiatorknoppen op een vast stand, bv 15 graden, te zetten?

Antwoorden

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Je kunt altijd met de hand de afwezigheid instellen. Mits de schema's dan goed zijn staan alle knoppen dan in de gewenste stand.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad, gewoon de tegel "Thuis" op "Afwezig" zetten en alles gaat naar de instelling voor Afwezig.

    (wat de temperatuur dan is dat kun je aanpassen in de schema's van de kamers, dus check wel even of niet iemand dat op 25 graden gezet heeft in de tijd dat de functies van de Tado nog niet door iedereen begrepen werden!)

    Wat wel jammer is dat is dat je bij die "Afwezig" status geen eindtijdstip/datum kunt instellen. Dus als je terugkomt van vakantie is je huis koud. Bij traditionele klokthermostaten kun je instellen wanneer je terug bent en dan gaat de verwarming op dat moment vanzelf weer aan (met evt vroege start).

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Zolang je niet eerder of later thuiskomt dan gepland. Ik heb dat eigenlijk maar 1 keer gebruikt. Beetje sneu als je verwarming om 10 uur naar 18gr gaat en je pas om 18 uur thuiskomt.

    Ik moet zeggen dat de automatische detectie van Tado het prima doet. Maar idd dat kost dan wel 25 euri per jaar.
  • HenDie
    Opties
    Inderdaad gevonden. Bedankt voor de tips
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Ik moet zeggen dat de automatische detectie van Tado het prima doet. Maar idd dat kost dan wel 25 euri per jaar."

    Als je er voldoende aan hebt dat je verwarming aan gaat als je op 200 meter van je huis bent wel ja. Maar dan kun je hem net zo goed aanzetten als je binnen komt.

    Ik heb die automatische detectie niet, maar ik zou eigenlijk verwachten dat als je die wel hebt dat die dan "slim" is. Dwz dat ie kijkt naar de snelheid waarmee je beweegt, de wijze waarop de afstand tot je huis afneemt, en de tijd die nodig is om het huis te verwarmen (afh van de buitentemperatuur enzo). Maar het is dus niet slim, het is gewoon een instelbare cirkel rond je huis en als je daar binnen komt gaat ie aan.

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    De verwarming begint echt wel eerder dan 200 meter. Dat is ook afhankelijk van dr binnentemperatuur.

    Afgelopen zaterdag zag ik dat op zo'n 20 km de temp vanaf 15gr langzaam begon op te lopen.

    Als je echter op ongeveer 5km afstand werkt, gaat de temp wel al op tijd naar 18 als 20 staat ingesteld.
  • Andreplusplus
    Opties
    Het is instelbaar tussen 50 en 3000 meter. Tado beveelt ca 400m aan (default instelling), op onduidelijke gronden. Het valt of staat met de nauwkeurigheid van je device-locatie, wat nog wel eens wil fluctueren.
    Ipv gps locatie kun je ook wifi-detectie inschakelen. Dan stelt tado dat je thuis bent zodra je verbindt met een van de ingestelde wifi netwerken.
    Maar er wordt teveel verwacht van deze functie. Het is een beetje wel/niet thuis (met de cirkel van 400m om onnauwkeurigheden te verdoezelen) en niet "als op 5km afstand, dan cv aan, want dan is het warm als je thuis bent". Maakt nogal verschil of met de hond wandelt of met de auto aan komt racen.
  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Tado begint echt al eerder met verwarmen (bij mij dan toch), misschien niet zo veel als ik (soms) zou willen, maar toch.. Als je binnen de ingestelde straal komt ziet Tado je als thuis en zal de verwarming werken alsof je thuis bent. Geen idee nog of de wifi detectie daar iets aan toevoegd.