reciever kan geen connectie maken met bridge

Opties

Beste

ik heb de bridge goed geïnstalleerd via de router en wil nu de reciever pairen met de bridge maar er kan geen connectie gemaakt worden.

De installateur heeft er 2 uur mee bezig geweest maar het wil niet lukken.. kunnen jullie advies geven of installateur sturen die samen werkt met Tado?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Is de afstand tussen bridge en ontvanger groot? Zitten er betonvloeren tussen? Gebruik je misschien apparaten die gebruik maken van dezelfde frequentie?
    Je kunt proberen de afstand tussen bridge en ontvanger te verkleinen bijv dmv een kabel of dmv poweline adapters.
  • er zit wel een betonvloer tussen, ik gebruik geen apparaten met dezelfde frequentie...

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Check of het pairen werkt als de bridge en receiver dichter bij elkaar zijn, zo ja dan ligt het aan de verbinding, zo nee dan maak je toch ergens een fout of is er iets defect.

  • Andreplusplus
    Opties
    Max 8 meter en hoe meer metaal en beton, hoe minder. Je kan ook de oriëntatie van de bridge wijzigen (rechtop), maar ik zou idd beginnen met de receiver op een meter of drie van de bridge en dan pairen. Ik neem aan dat bridge in pairing mode staat (led knippert)?