Vloerverwarming

Opties
Hi, ik weet dat het al vaak voorbij is gekomen maar zoek wat opties voor de vloerverwarming verdeler zoals op de foto.

Situatie, boven radiator beneden VW.
Lees over een zoneklep of extra slimme knop bij de vloerverwarming plaatsen. Wat is een handige oplossing in mijn geval?

BVD!

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    "zoals op de foto"?
  • HT_SP
    Opties

    Sorry, hierbij de foto! Hoor graag of iemand een slimme oplossing heeft:)

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is niet verboden om eerst zelf de relevante topics te lezen hoor! Bedenk dat het hier geen Tado consultancy bureau is wat het werk voor je gaat doen. Je praat hier met medegebruikers, niet met Tado.

  • HT_SP
    Opties
    Dank voor je antwoord Rob! Goede tip.

    Zeker ook gedaan, gelezen over zonekleppen, gebruikers die een slimme knop er tussen hebben gezet of zelfs een Hue stekker om de pomp uit te zetten.

    Kleppen begrepen dat die vaak stuk gaan, althans reviews niet positief vaak, slimme knop vraag ik mij af of dat kan met deze moderner systemen en hue stekker eveneens, kan je de pomp gewoon wanneer je wilt uitzetten.

    Als er iemand ervaring heeft met zo’n (modernere) verdeler hoor ik het graag.
  • HT_SP
    Opties
    @Andreplusplus heb je verhaal bekeken in het andere topic en is redelijk duidelijk! Enige vraag mbt mijn systeem, kan je zomaar met de pomp schakelaar de pomp aan en uit zetten bij nieuwere systemen?
  • Andreplusplus
    Opties
    @HT_SP Het schijnt dat nieuwere pompen niet goed tegen vaak in/uitschakelen kunnen. Dit zijn vaak de modulerende/drukafhankelijke typen die van zichzelf al een stuk zuiniger zijn. Kijk in de handleiding van de pomp of vrasg je leverancier hiernaar.