Draadloze receiver met Open Therm Remeha

Opties
Hallo,

Tijdje geleden is mijn bedrade thermostaat (vloerverwarming) via de wireless receiver aan gesloten op mijn Remeha Tzerra Ace 39C. Alles heeft prima gewerkt, ook als ik temperatuur van water veranderde zag ik dat gelijk op het schermpje van de CV. Vandaag moest ik even CV uit de stroom halen en nu reageert die niet meer op de Tado receiver. Heb alles opnieuw opgestart, zonder succes.

Als ik kijk naar de bekabeling van de receiver zie ik dat het op COM en NC is aangesloten en niet op digital +en- voor Open Therm. Maar als ik de zwarte en grijze kabel daarop aansluit, ook geen reactie (ook omgekeerd). Ook geen idee waar oranje kabel voor is. Voor goede orde, dit komt zo direct uit de CV ketel.

Graag hoor ik advies hoe ik de bekabeling voor de wireless receiver goed kan krijgen. Alvast dank voor reactie.

Reacties

  • fd87
    Opties

    hier foto van huidige aansluiting



  • Andreplusplus
    Opties

    Zitten zwart en grijs in de ketel op de R-bus connector? Op de tado ontvanger op + en -.

    Maar je moet de ontvanger ook goed instellen op Opentherm. Gebruik hiervoor de wizard in de app (eerst verwijderen, dan weer toevoegen) of via tado.com/start