Een radiator slaat een keer per 2h aan ondanks tado uit

Opties
Beste mensen, ik heb een vreemd geval..althans...
Ik heb een Bosch Cv ketel en 6 tado knoppen. Sinds paar weken had ik geen warm kraanwater meer waarbij verwarming het wel deed. Na speurwerk zag de installateur dat de verbindingsunit op verkeerde Pool was aangesloten. En prompt daarna weer warm kraanwater. Probleem opgelost. Nu heb ik echter een radiator die eens per 2h heet wordt (je hoort het ook stromen) en dat duurt dan circa 10 min. De tado staat uit. De andere radiatoren gebeurt er niks mee. Dit is wel de laatste tado knop geweest daar de oude stuk was. Die heb ik gisteren vervangen. Werkt ook goed op althans... is dit een cv ding op tado ding? De cv blijft overigens standaard rond de 64 graden branden als alles uit staat. Verbaasde nee, is die nu fulltime (in standby) aan het branden?. Wellicht dus 2 vragen. Wie heeft raad? (Installateur wil niets met tafo te maken hebben)

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Dat de CV continu brandt is probleem 1, dat hoort niet. Duidt op een verkeerde aansluiting van de tado op de ketel (of bedradingsfout). Ik zou alles uit de app verwijderen en opnieuw beginnen met de instellingen via de app of

    Begin met de bridge, dan de thermostaat en dan de knoppen.