Slimme thermostaat als zoneregeling

Opties
Ik probeer mijn slimme thermostaat als zoneregeling in te stellen. Volgende erg beknopte omschrijving hier:
https://support.tado.com/nl/articles/4836146-mijn-slimme-thermostaat-wordt-niet-als-zoneregelaar-weergegeven-wat-kan-ik-doen#:~:text=De%20Slimme%20Thermostaat%20als%20Zoneregelaar%20instellen&text=Om%20je%20Slimme%20Thermostaat%20te,Ga%20naar%20Installatie%2D%20Instructies.

Maar watvoor thermostaat moet je dan kiezen?
Vreemd dat je dit niet gewoon in de interface kan instellen vind ik.

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je moet de thermostaat kiezen die je eerst had, voordat je tado geïnstalleerd hebt. Heb je die niet of weet je dat niet, kies dan de thermostaat die standaard bij je cv ketel geleverd wordt
  • Sahi
    Opties
    Mijn vorige thermostaat had geen zoneregeling aangezien ik toen geen vloerverwarming had.

    Hij moet gewoon als zoneregeling ingesteld worden. Dat moet kunnen, maar snap niet waarom t zo lastig is in te stellen....
  • Andreplusplus
    Opties
    Wat bedoel je met zoneregeling?
    Tado kent maar 1 zone: de hele woning.
    De slimme thermostaat of draadloze ontvanger (het apparaat wat de warmtebron aanstuurt) is de zoneregelaar en moet als zodanig ingesteld zijn bij alle ruimtes.
    Bedoel je wat anders, probeer je vraag dan te verduidelijken.
  • Sahi
    Opties
    Dag andre,

    je kan hem als zoneregeling instellen volgens optie 3 van een handleiding die ik heb gevonden.

    Daarbij koppel je hem aan je draadloze temperatuur sensor en kan je slimme thermostaat de vloerverwarmingsklep open of dicht zetten.

    Dus dan kan je ketel aan slaan voor de rest van de ruimtes en dan kan de klep dicht die je vloerverwarming van warm water voorziet als je woonkamer al warm is.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Ok, het artikel wat je aanhaalt gaat over het instellen van een thermostaat als thermostaat ipv drl tempsensor. De term zoneregelaar slaat op de tado terminologie, dus zoals ik hierboven uitleg.
    Maar je wilt dus een CV ketel aansturen en een klep van je vloerverwarming.
    Daarvoor zijn standaardoplossingen, zie artikel van tado
    https://support.tado.com/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming
    en dan optie 2 of 3