TADO Stuurt CV-ketel niet aan.

Opties

Beste TADO gebruikers,

Sinds gisteren ben ik de eigenaar van het nieuwe TADO systeem (draadloos). Ik heb alles aangesloten, de draadloze ontvanger maakt verbinding met de receiver die aangesloten zit op de CV. Wanneer ik informatie aanstuur via de draadloze ontvanger, zie ik het warmte knopje knipperen bij de receiver, echter slaat de CV niet aan.

Ketel: Intergas Kombi Kompact HRE 24/18

Wat heb ik al gedaan:

Blauwe kabel op de COM, Bruine kabel op de NO bij de receiver, receiver heeft verbinding met de draadloze ontvanger.

Draadloze (slimme) ontvanger ingesteld op config menu ID D01 , open therm aangezet.

Voorinformatie:

Het systeem wat ik nu gebruik is een Plieger Quebec draadloos. Deze stuurt zonder problemen de CV aan middels de blauwe en bruine kabel vanaf mijn CV (foto 1). Op deze ontvanger zit de BLAUWE kabel op de COM en de BRUINE op de NO aansluiting.

Wat doe ik verkeerd? moet het anders aangesloten worden? ik hoor het graag.


Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Wat doe ik verkeerd?"

    Lukraak vanalles configureren en aansluiten. In plaats daarvan moet je met je computer naar https://tado.com/start gaan en de aanwijzingen (letterlijk) opvolgen.

  • Andreplusplus
    Opties
    En nog belangrijker, die receiver moet er tussenuit. De tado ontvanger moet rechtstreeks op de ketel aangesloten worden, stekker X4, contact 11 en 12
  • Nickos1
    Opties
    Ondertussen is het gelukt! In iedergeval bedankt voor het reageren.
  • Andreplusplus
    Opties
    Ok, mooi! Ik ben benieuwd naar je oplossing, dan kunnen we er met zijn allen van leren.
  • Nickos1
    Opties
    Ik had de bedrading aan de COM en de NO gekoppeld, echter moet deze naar digital/analoog + en - gekoppeld worden