Radiatoren zonder Tado kraan blijven verwarmen

Opties

Hallo,

Ik heb sinds 3 januari een Tado systeem geïnstalleerd. Ik heb een bedaren thermostaat in de woonkamer. Ook heb ik in de woonkamer twee losse radiatorkranen van Tado. In de slaapkamer hangt er ook een Tado kraan. Deze werken allemaal netjes naar behoren. Mijn CV-ketel is een Intergas Kompact Kombie HRE 28/24. De bedrading is aangesloten op ON en COM.

Echter blijven de verwarmingsbuizen en de verwarmingen zonder TADO kraan (niet alle kranen zijn thermostatisch) de gehele dag warm, ook al staan de kranen dicht. Dit resulteert in een warme zolder waar wij weinig aanwezig zijn.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem. Alle kranen vervangen voor een Tado lijkt mij niet de oplossing.

Tado zelf reageert niet op de chat.

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Als de kranen dicht staan en toch de radiatoren worden warm, dan lekken deze door. Je zult ze dan moeten vervangen
  • Maaike
    Opties

    Voorheen deden de kranen dit niet.

  • Andreplusplus
    Opties
    Het ligt in ieder geval niet aan tado. Als er warm water door een radiator gaat moet je de kraan dicht draaien. Helpt dat niet, dan is er iets mis met de kraan.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Voorheen stonden de andere kranen ook opwen (of deels) met Tado worden den potdicht gezet als er geen warmte vraag is. Daarom heb je er nu last van en voorheen niet. Maar dit lugt inderdaad niet aan Tado, je zult de kranen moeten vervangen