Waarom gaat mijn radiatorknop ratelen?

Opties

Ik heb in vier ruimtes in totaal 7 radiatorknoppen. Ik heb nergens problemen, alleen met de knop in de badkamer. Geregeld als er warmtevraag is, gaat deze knop staan ratelen. Soms stopt dit na verloop van tijd, meestal draai ik de temperatuur naar beneden, waarna het ratelen stopt. Draai ik de temperatuur daarna weer omhoog, gaat het goed.

Eerste stookseizoen had ik er geen last van. Tweede seizoen kwam dit probleem op. Ik heb de knop een keer omgewisseld met een andere, maar probleem blijft op de radiator in de badkamer zitten.

Bijgaand powerpoint met filmpje als illustratie. Wie heeft een idee waar dit aan ligt?


Beste Antwoord

  • Pieterrr
    Pieterrr
    Antwoord ✓
    Opties

    Je hebt waarschijnlijk toch gelijk. Contact opgenomen met een installateur en die heeft een radiatorkraan met tegengestelde stroomrichting gemonteerd. Volgens de monteur was het best mogelijk dat de aansluitingen van de radiator verkeerd om gemonteerd waren. We hebben het getest en toen ging het goed. Ik zal moeten wachten tot komende winter voor ik het 100% zeker weet, want mijn verwarming gaat, en hoeft al maanden niet aan.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Stroomt het water wel in de goede richting door de kraan?

  • Pieterrr
    Opties

    Bij al mijn radiatoren zijn de aansluitingen identiek. De pijltjes op de koppelingen zijn ook overal hetzelfde. De kant waar mijn radiatorknop zit is ook het deel van de radiator dat als eerste warm wordt.