Compatibel met Remeha Elga hybride warmtepomp 6 KW

Opties
JdV
JdV
januari 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Ik heb een tado systeem waarmee ik erg tevreden ben. Nu overweeg ik om de bovenstaande warmtepomp aan te schaffen. Werkt de warmtepomp goed samen met het tado systeem?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Gebruik liever de zoekfunctie dan een nieuw topic aan te maken!

  • MBP
    Opties
    Hoi, hier nog een gedesillusioneerde klant die binnenkort een hybride warmtepomp krijgt en daardoor zoals het er nu naar uitziet een groot en duur Tado systeem de deur uit gaat doen. Wat gênant zeg. Is er al een update of/wanneer dit opgelost gaat worden? Als er hybride warmtepompen zijn waar het systeem wel gewoon goed mee samenwerkt, hoor ik het heel graag!
  • JdV
    Opties
    Heb een buffervat van bijna 100 liter en laat dat door de wp continu op temperatuur houden. Met een extra cv pomp laat ik het warme water naar vloerverwarming en radiatoren pompen en dat wordt bestuurd door tado. Gaat op zich best goed en tot tevredenheid.
  • JdV
    Opties
    Heb nog een Opentherm Gateway gekocht en die ga ik gebruiken om die extra cv pomp aan te sturen en dan wordt alles weer zo ongeveer aangestuurd door Tado.
  • TS400003
    Opties

    Beste JdV,

    Ook in ons huis wordt via een extra CV pomp in samenwerking met TADO knoppen alle radiatoren aangestuurd. De tado thermostaat is bedraad aangesloten met de 2e cv pomp (aan/uit schakeling). Hoor graag van je wat een Opentherm Gateway zou kunnen toevoegen aan ons systeem. PS: via Homey kun je veel extra instellingen voor gebruik van TADO programmeren. Groet.

  • JdV
    Opties

    In jouw geval voegt de opentherm gateway denk ik niet zoveel toe.

    In mijn geval stuurde tado via opentherm de cv aan, inclusief warm water. Die aansturing wilde ik graag behouden, mede omdat ik de cv graag paraat wil houden voor als de warmtepomp in koude perioden onvoldoende capaciteit mocht hebben.

    De opentherm gateway gebruik ik dus enkel en alleen om de extra cv-pomp aan te sturen.