Instellingen vloerverwarming

Opties
Tado werkte prima voor dat ik vloerverwarming liet aanleggen. Ik heb enkel vloerverwarming en ik ben opzoek naar wat het beste is qua verwarmen. Instelling zijn al door Tado aangepast. En relais aan/uit. Bij streepje 1 en 2 verwarmt hij in pieken. Dit heeft volgens mij weinig zin bij vloerverwarming. Tado heeft wat instellingen veranderd daardoor zijn de pieken wat minder vaak. Bij streepje 1 gaat de ketel pas aan als het een bepaalde percentage bereikt.

Graag advies van andere gebruikers met vloerverwarming. Ik heb al veel discussies gelezen. Maar geen echte oplossing.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan houdt het op. Want dit onderwerp is op dit forum totaal tot op de bodem uitgekauwd en herkauwd. Als je het daar nog niet mee kunt oplossen dan is er geen oplossing!

  • OlgaB
    Opties
    Jammer dus accepteren of andere thermostaat
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Bij mij werkt het prima, geen problemen.
    Wat heb je dan voor opstelling?
  • Degema
    Opties

    Is er een, afhankelijk van het merk ketel, een klep aangebracht in jouw CV-ketel? Bij mijn nieuwe Intergas Xtreme 30 was dat nodig.

  • OlgaB
    Opties
    Remeha tzerra ace was het niet nodig om zoneklep te monteren
  • OlgaB
    Opties
    Herres hoe is het dan bij jou ingesteld? Wat wil je weten qua opstelling?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Als je vloerverwarming hebt laten aanleggen zul je iets moeten doen aan de regeling ervan. Anders wordt het niets. Wie beweerde dat “zonneklep niet nodig” is heeft je niet goed geadviseerd.
  • OlgaB
    Opties
    Remeha heeft een driewegklep ingebouwd.
    Maar goed hoe heb je het dan goed ingeregeld? Mij gaat het om de intervallen die komen bij lage temperatuur verschil en verwarmen. Verder werkt de ketel goed samen met de vloerverwarming.
  • Andreplusplus
    Opties
    Laten we eens bij het begin beginnen (of met dit topic stoppen) Deze onduidelijke vraag en gefragmenteerde info helpt niemand verder.
    @OlgaB kun je voor ons je installatie beschrijven?
    1. Welke ketel (exacte merk en type)
    2. Hoe ziet je CV installatie eruit (kamers, radiatoren, convectorputten, vloerverwarming, evt andere warmtebronnen)
    3. Welke tado apparaten heb je? En hoe geconfigureerd?
    4. Als ik het goed begrijp vind je dat tado de ketel niet goed regelt met vvw, en dat dat zonder vvw wel goed was. Klopt dat?
    5. Wat is het verschil tussen die 2 situaties?
  • OlgaB
    Opties
    1. Remeha tzerra ace 28
    2. 6 zone vloerverwarming
    3. Enkel tado thermostaat woonkamer bedraad aan de ketel.
    4. Ja voor de vloerverwarming geen problemen. Nu is het erg langzaam met veel intervallen bij op temperatuur houden. Aan de ketel kant al helemaal doorlopen met de leverancier.
    5. Hiervoor alleen radiotoren en andere ketel intergas.
  • OlgaB
    Opties
    Nog een aanvulling zoneregeling per kamer ben ik maar mee gestopt om dit te gaan regelen met Tado.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Hi Olga,
    Tado is een hoogtechnologisch apparaat wat het een en ander aan instelling vraagt. Eigenlijk maar heel weinig, de rest moet op de cv geregeld worden.
    Om te begrijpen wat er niet werkt bij jou is het nodig om te begrijpen hoe alles bij je is geïnstalleerd en geconfigureerd. Als we dat niet weten is het niet goed mogelijk een goed antwoord te geven.
    Je antwoorden laten teveel onduidelijkheid , ik kan je zo niet helpen.
  • OlgaB
    Opties
    Zoals ik aangaf is de cv ingeregeld.
    De instellingen aan Tado kant zijn ook nog verder ingesteld. Tado werkt nu aan/uit, en verwarmt volledig bij elke warmte vraag. Of het nu 1 Streep is of drie. Daarnaast hebben ze nog wat andere instellingen veranderd wat lastig te zien is voor de klant. Het is nu wel oké.