Tado zonder ketelaansturing is dat mogelijk?

Opties
MickelMoen
MickelMoen ✭✭
januari 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Aangezien onze ketel al meer dan 15 jaar oud is denk ik erover, om deze in 2024 te vervangen. Ik overweeg, om dan een hybride opstelling met dus een warmtepomp te laten plaatsen.

Nu lees ik hier steeds, dat Tado en warmtepomp nog geen ideaal huwelijk is. Ik ben echter wel verslingerd geraakt aan Tado.

Nu mijn idee. Stel ik kies voor zo’n oplossing en kies voor de thermostaat/systeemaansturing die bij die ketel/warmtepomp combinatie geleverd wordt. Die thermostaat plaats ik dan in de woonkamer.

Is het dan wel mogelijk om met Tado dan de thermostaatknoppen in de rest van het huis te blijven bedienen. Je levert dan wel in op dat je vanuit iedere ruimte een warmtevraag naar de ketel kunt sturen, maar gezien onze huidige woonsituatie lijkt mij dat niet een heel groot probleem.

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dat lijkt me wel haalbaar. Voorwaarde is wel dat de kranen op radiatoren e.d. in de woonkamer open blijven staan, dus geen thermostaatknoppen die de thermostaat tegenwerken . Op die manier blijft de warmteafgifte in de woonkamer gegarandeerd. Zoals je al aangeeft liften de overige kamers met Tado mee op de warmte die er toevallig is.
  • Andreplusplus
    Opties
    En als je een buffervat met pomp toe gaat passen kan tado de pomp aansturen alsof het de CV ketel is. Ik lees hier en op andere fora dat dat ook kan werken.
  • MickelMoen
    Opties

    @Herres. Bedankt.

    @Andreplusplus . Daar wil ik wel eens meer van weten. Ik zal eens even zoeken. Iemand een linkje?